تحقیق در مورد تجارت الکترونیک

تحقیق در مورد تجارت الکترونیک

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه4

تجارت الکترونیک

واژه دیگری که مایلم در ادامه سلسله مطالب مرتبط با تعریف واژه ها در فنآوری اطلاعات و ارتباطات  به آن بپردازم تجارت الکترونیک  e-Business می باشد.
در کتاب "مدلهای راهبردی و راهکارهای تجارت در اینترنت" نوشته آقای دکتر زرگر ، تجارت الکترونیک چنین تعریف شده است: "تمام ابعاد تجارت و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد را تجارت الکترونیکی گویند." در کتاب "تجارت الکترونیک" نگاشته شده توسط آقایان دکتر سهیل سرمدی و دکتر وحید رضا میرابی با جمع آوری تعاریف متعدد در این زمینه 6 تعریف زیر برای تجارت الکترونیک آورده شده است:
"1- تمام ابعاد تجارت و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد را تجارت الکترونیکی گویند. (برگرفته از کتاب اول)
2- به طور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می نماید که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده به جستجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت می پردازد و کالایی را از طریق وب یا پست الکترونیکی سفارش می دهد و نهایتا کالا را تحویل می گیرد.
3- تجارت الکترونیکی یعنی انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکی
4- کاربرد تکنولوژی اطلاعات در تجارت
5- تجارت الکترونیکی، مبادله الکترونیکی داده هاست. به طور خلاصه می توان گفت که مبادله الکترونیکی داده ها عبارت از تولید، پردازش، کاربرد و تبادل اطلاعات و اسناد به شیوه های الکترونیکی و خودکار بین سیستمهای کامپیوتری و بر اساس زبان مشترک و استانداردهای مشخص و با کمترین دخالت عامل انسانی. البته تجارت الکترونیک حیطه ای گسترده تر از مبادله الکترونیکی داده ها دارد و آن یک تحول و انقلاب در عرصه ارتباطات است.  تجارت الکترونیکی در ساده ترین تعریف عبارت از یافتن منابع، انجام بازاریابی، مذاکره کردن، سفارش، تحویل، پرداخت و ارائه خدمات پشتیبانی است که به صورت الکترونیکی انجام می شود. لذا تجارت الکترونیکی روشی است که بر اساس آن اطلاعات، محصولات و خدمات از طریق شبکه های ارتباطات کامپیوتری خرید و فروش می شوند.



خرید و دانلود تحقیق در مورد تجارت الکترونیک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.