تحقیق درباره زندگی نامه علامه حاج ملا هادی سبزواری

دانلود تحقیق 3 صفحه ای درباره زندگی نامه حاج ملا هادی سبزواری در قالب ورد2007

 

قسمتی از متن تحقیق

 

طلوع زندگى

در سال 1212 ق . در شهر سبزوار و در خانه حاج میرزا مهدى - یکى از انسانهاى وارسته و مومن سبزوار - کودکى پا به عرصه وجود گذاشت و هادى نام گرفت .

او هشت سال داشت که به جمع محصلان علوم مقدماتى پیوست و در اوان نوجوانى ادبیات عرب ( صرف و نحو ) را فرا گرفت و دیرى نگذشت که به جلسات درسهاى بالاتر راه یافت . وى هر چند در ده سالگى پدرش را از دست داد توانست به کمک یکى از اقوام خویش راههاى سخت آینده را هموار سازد . پسر عمه اش حاج ملا حسین سبزوارى که خود اهل فضیلت و دانش بود در ادامه تحصیل وى را یارى کرد.(1) و با کمک او راهى حوزه علمیه مشهد شد و ده سال در کنار بارگاه امام رضا علیه السلام به تحصیل پرداخت .

به دنبال حکمت

اصفهان در داشتن حوزه هاى علمیه پر رونق ، تاریخ درخشان دارد و گذشته این شهر با خاطرات بزرگان بسیارى نقش بسته است .

حضور ملا هادى در حوزه اصفهان از روزى آغاز شد که وى در سفر حج از راه اصفهان گذر مى کرد و چون هنوز موسم حج نبود مدتى در این شهر اقامت گزید . در حوزه پر رونق اصفهان آن زمان استادانى چون حاج شیخ محمد تقى مولف کتاب هدایه المسترشدین و حاج محمد ابراهیم کلباسى نگارنده کتاب اشارات الاصول و آیه الله ملا اسماعیل کوشکى در آن ، محفل درس و بحث علمى داشتند .

ملا هادى که هنوز تا موسم حج فرصت داشت لحظاتش را مغتنم شمرده ، در درس بزرگان شرکت جست او چند وقتى به درس آیه الله کوشکى رفت و احساس کرد این درس برایش چون گمشده گرانقیمتى بوده که اکنون بدان دست یافته است . بیان شیوا و عمق معلومات استاد وى را هر روز شیفته تر مى نمود . از همین رو تصمیم گرفت سفر حج خود را به سفر در سلوک دانش و معارف تبدیل کند و در اصفهان ماندگار شود . سفر ملا هادى به هشت سال اقامت در اصفهان انجامید و در این مدت خود را به زیور دانش و معارف آراست و به برکت بزرگان آن سامان در علم حکمت افقهاى جدیدى فرا راهش گشوده گردید .



خرید و دانلود تحقیق درباره زندگی نامه علامه حاج ملا هادی سبزواری


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.