متن لاتین و ترجمه (برج ایفل)-پروژه زبان فنی معماری

متن لاتین و ترجمه (برج ایفل)-پروژه زبان فنی معماری

متن لاتین و ترجمه (برج ایفل)=پروژه زبان فنی=6صفحه=فایل ورد+فایل پی دی اف

1.برج ایفل برجی است که با وصل کردن آهن میدان جنگ ساخته شده که مثل خدای جنگ و تور ماهیگیری بزرگ در کنار رود خانه پاریس است.

 2.این برج در خور تندیسی از فرانسه و یکی ازساختمان های شناخته شده در جهان است.

 3.مقدمه

 4.غالبا ً نام طراح آن گیستیو ایفل است ،برج ایفل ساختمان بلندی در پاریس است.

 5.تا اینکه بیش از 200000000 نفر از ساختار این برج در سال 1889 دیدن کردن ،به انضمام 6719200 در سال 2006 ،ساختن این بنا تاریخی در جهان کسب درآمد خوبی از ملاقت کننده ها بدست آورد.

 6.به انضمام 24متر آنتن ،که این سازه 324 متر بلندی دارد ،که این تقریبا ً معادل میزان 81 ساختمان مرسوم بوده.

 7.برج ایفل در اکتبر 2007

 8.وقتی که برج ایفل در سال 1889 کامل شد به عنوان بلندترین برج دنیا بود تا اینکه در سال 1930 در نیویرک سیتی چریسلر ساختمانی به بلندی 319 متر را کامل کرد.

9.اکنون برج ایفل پنجمین ساختمان بلند در فرانسه و بلند ترین سازه در پاریس است ،دومین آفریده مونت پارنس 210 متر، اگر چه آن به زودی بهترین سازه خود را میسازد با ارتفاع11/225 متر.

10.ایفل برجی برای همسایگی

11.فلز ساختار برج ایفل 7300 تن در صورتیکه تمام ساختار به انضمام غیر فلز ترکیب دهنده تقریبا ً 10000 تن می باشد.

12وابسته بودن محدود درجه گرما ،نوک برج قادر به تغییر یافتن براثر خورشید در بالا 18 سانتیمتر زیرا حرارت انبساطی فلز سمت نمای آفتابی است.

13.برج نیز پیوسته 6 الی 7 سانتیمتر در انحنا است.

14.به عنوان نمونه ای از صرفه جویی اقتصادی در طراحی اگر 7300 تن سازه فلزی ذوب شود با فرض اینکه چگالی فلز 7/8 تن در هر متر مکعب باشد 125 متر مربع از پایه سازه تا عمق 6 سانتی مترپر خواهد کرد.

15.این برج دارای جرمی کمتر از جرم هوای موجود استوانه با همین ابعاد است که 323 متر ارتفاع و 3/88 متر شعاع دارد.

16.وزن برج در مقایسه با 10265 تن هوا 10100 تن است.

17.اولین و دومین طبقات توسط پلکان ها و بالابرها قابل دسترسی است.

18. یک کابین بلیط فروشی در پایه جنوبی برج ،بلیط هایی را برای دسترسی پله هایی می فروشد که در این محل شروع می شود.

19.در اولین سکو پله ها از برج شرقی به سمت بالا ادامه پیدا میکند و قسمت بالای طبقه سوم تنها توسط بالابر قابل دسترسی است.

20.از اولین یا دومین سکو پله ها از نظر اینکه بلیط آسانسور یا پلکان را خریده باشیم برای بالا یا پایین آمدن باز هستند.

 



خرید و دانلود متن لاتین و ترجمه (برج ایفل)-پروژه زبان فنی معماری


دانلود مقاله افزایش باربری سازه ها با اتصال صفحه فولادی و دوغاب ریزی تراکمی

 

 


چکیده
از دوغاب ریزی تراکمی در پی گسترده و مسلح کردن ستونها بوسیله افزایش قطر با روش Wraparound و سیستم Preplaced aggnegate استفاده می شود . یکی از روشهای موجود جهت تقویت تیر و کف استفاده از بسط صفحه فولادی و چسب اپوکسی است. همچنین مقطع کف را با افزودن صفحات فولادی به دال کف ، بین تیرهای مجاور ، تقویت می کنند. که قبل از شروع کار باید سطح فولاد و بتن با انجام مراحلی کاملا تمیز شود.

 

مقدمه
یکی از مشکلات سازه ای در شهرهای بزرگ ، مخصوصا مراکز این شهرها ویا سازه های دیگر در دیگر نقاط ، افزایش کاربری سازه ( هتلها ، مراکز تجاری ، مراکز اداری و ... . به عنوان مثال افزودن طبقاتی به یک ساختمان جهت افزایش کاربری ) می باشد که به هر دلیل ساخت مجدد ، با کاربری جدید میسر نیست. و یا مسئله دیگر بوجود آمدن ترکها یی در سازه مخصوصا سازه های بتنی و کاهش باربری سازه در مقابل بارهای وارده می باشد. یکی از راههایی که برای حل این مشکل استفاده می شود. اتصال صفحات فولادی ، جمت تقویت سازه است.

 

کلیات پروژه
اضافه نمودن یک سالن، به یک هتل مشکلات زیادی را به همراه داشت که یکی از آنها با کمک روشهای جدید ساختمان سازی برطرف گردید. هتل Radisson در شهر Knoxville بر روی یک تپه شیب دار قرار دارد. در یک طرف این هتل یک پارکینگ سه طبقه تعبیه شده است که طبقه بالای ان روباز می باشد. سالن جدید می بایست بر روی منطقه باز پارکینگ به ابعاد 120 * 60 فوت اجرا گردد. این ناحیه در دو طرف رامپهای اطراف پارکینگ قرار دارد و کف جدید، می بایستی بدون هیچ نوع درزی و کاملا یکنواخت و در روی درزهای انبساطی پارکینگ اجرا گردد. یکی از دیوارهای خارجی سالن در بین دو تیر سقف و در واقع بر روی یکی از درزهای انبساطی قرار می گرفت. سازه اصلی با استفاده از تیرهای پیش تنیده 12 اینچ عرض و 28 اینچ ارتفاع بر روی یک فونداسیون صلب 20 * 60 فوتی احداث شده است. در نتیجه به تیرها و کفهای تقویتی جدیدی در روی عرشه به منظور تحمل بارهای جدید نیاز بود.
هدف این پروژه این بود که از حداکثر فضای داخل پارکینگها بتوان استفاده کرد و از اشغال یش از حد پارکینگ توسط تیرهای جدید جلوگیری به عمل آید.

 


تکنولوژی و طراحی
تجزیه و تحلیلهای بارگذاری با دوغاب ریزی فشرده و پی منفرد ( پی تعریض شده ) اصلی شروع شد، تا بدین طریق بارهای جدید قابل تحمل باشند. همچنین ستونهای بتنی استوانه ای و سیستم پیش جایگذاری مصالح اجرا گردید. این امر باعث شد که مشکلات فقط محدود به عرشه بالایی ( طبقه فوقانی ) و تیرهای کف آن گردد.
یکی از روشهای ممکن برای تقویت تیرها و کف، استفاده از صفحات فولادی مهاری با استفاده از مواد چسبنده اپوکسی می باشد. این روش اولین بار در اروپا برای تعمیر سازه های فولادی، تخریب شده و آسیب دیده، از قبیل پلها و سقفهای در معرض هوا که دچار هوازدگی شده اند مورد استفاده قرار گرفت. در جاههایی که سازه دچار اسیب دیدگی شدیدی شده است، معمولا از میلگردهای اجدار به منظور تسلیح آن، استفاده می شود و تمام منطقه را اندود کاری می کنند. با استفاده از صفحات فولادی مهاری و اپوکسی و استفاده از یک تسلیح جدید، مشابه یک مقطع جدید بتنی مسلح، باعث تحکیم سازه در برابر هر گونه نیرویی می گردد.
استفاده از این روش در هتل Radisson با بکار گیری یک سیستم تسلیح مضاعف باعث شد که سازه تحمل بارهای جدید را داشته و هیچ گونه خیزی بیش از حد مجاز نداشته باشد. همچنین استفاده از این روش باعث می شود، هیچ گونه خسارتی به بتن و فولاد قسمتهای مختلف سازه موجود وارد نیاورد.
8 تیر که هر کدام 60 فوت طول داشتند، برای تحمل بار جدید و به منظور تسلیح سازه مورد نیاز بود. توزیع بار نیاز به ایجاد مقاومت برشی بیشتری در خط مرکزی ستون مرکزی داشت و این امر با اتصال ماهیچه ای اضافی به قطر 4 اینچ و طول 13 فوت در مرکز ( از نظر عرضی ) تیرها محقق گردید. همانطور که در شکل 1 ملاحظه می کنید این امر با استفاده از یک تسمه U شکل وارانه در طول تیر اجرا گردید. در نتیجه حلقه ( چنبره بالایی) قابل نصب در کف جدید می گردد. قالبها بسته و با مصالح سنگی پر شدند و یک مخلوط بتنی شامل مقدار کمی عامل ضد خوردگی و انبساط برای تضمین پر شدن قالبها تا بالا به داخل آنها تزریق شد. 47 فوت باقیمانده تیر 60 فوتی فقط در معرض یک خیز غیر قابل قبول( قبل از تقویت شدن‌) قرار داشت. این طرح فقط بر اساس تحمل بارهای جدید طراحی شده بود و هیچ نوع ضریب اطمینانی در آن بکار نرفته بود.تیرها حدود 4/3 اینچ به طرف عکس خیز توسط جکهای مخصوصی آورده شدند و صفحه جدید فولادی با صمغ اپوکسی بر روی آن مهار گردید و سپس جکها برداشته شدند.
صفحات متعارفا از فولاد St 37 بود و در دو طرف و در پایین تیرها نصب گردیدند. سطح تماس بر اساس مقاومت مهاری فرض شده (80 Psi ) که متناسب با لایه باریک اپوکسی، فولاد و بتن بود، طرح گردید. برای این شرایط صفحات حدود 16/3 اینچ ضخامت، 8 اینچ ارتفاع و حدو 45 فوت طول داشتند، که در شکل 2 نشان داده شده اند. یکی از تیرهای 20*16 اینچی ( 20 طول تیر) توسط اضافه نمودن یک صفحه فولادی، به عرض 12 اینچ در پایین بدون نیاز به جک زدن، تیر تسلیح گردید. این طرح بصورت شماتیکی در شکل 3 نمایش داده شده است.
علاوه بر این یک بخس از کف به ابعاد 20*60 فوت با اضافه کردن صفحات فولادی به پایین عرشه اسلپها و بین دو تیرهای مجاور تسلیح گردید این صفحات 6 اینج عرض داشته، و در سرتاسر طول تیر نصب گردید. آنها در 24 اینچ مرکزی ( از نظر عرض ) تیرها نصب شده تا بدین طرق همانطور که در شکل 4 ملاحظه می گردد حدود 4/1 ، از منطقه با فولاد پوشانده شود.
صمغ اپوکسی چسبنده انتخاب شده Thermal Chem s Bonder # 4 ، بود. خواص اصلی این صمغ در شکل شماره 5 آورده شده است. این صمغ به دلیل خواص ویژه آن نسبت به سطح بتن خیس و مرطوب انتخاب گردید. به منظور بدست آوردن یک صلبیت مناسب برای سیستم و همچنین با توجه به خواص صمغ، ضخامت لایه چسبنده می باسیت کمتر از 4/1 اینچ باشد. واین امر نیز به نوبه خود باعث گردید که صفحات فولادی مهاری، نسبتا عریض و بدون هیچ گونه خمیدگی باشد. همچنین تیرهای بتنی به نوبه خود موج دار بودند، بنابراین از یک سیستم گیرداری، برای اتصال صفحات به تیر بتنی استفاده گردید تا صمغ چسبنده کاملا خود را بگیرد.
المانهای کلیدی نظیر سطح بتن و فولاد باید کاملا تمیز شوند، مقاطع تیر با یک تیشه دستی به میزان کمی تراشیده گردیدند تا بتوان به یک چسبندگی مطلوب بین صفحه فولادی و بتن توسط صمغ اپوکسی دست یافت، ونیز سطح صفحات فلزی سند بلاسته می شوند، با عمل سند بلاست کردن، فلز، به فلز سفید ( خالص ) تبدیل شده و بدون هیچگونه تماسی و ضربه ای در ظرف مدت 2 ساعت به محل اجرا حمل گردیدند، همچنین بلافاصله بعد از عمل سند بلاسته شدن صفحات فلزی ، سطح این صفحات با یک لایه اکسیژن فعال پوشیده می شود که اگر این عمل صورت نگیرد، می تواند مقاومت صمغ اپوکسی مهاری را به مزان 50 درصد کاهش دهد.
از آنجایی که سطح صفحه فولادی در قسمت خارجی تیر است و در معرض هوا می باشد، پوشش آن، به منظور مقابله با آتش سوزی بسیار مهم می باشد. به منظور دست یابی به مقدار دقیق آن، به آیین نامه آتش سوزی در مورد فولادهای روباز مراجعه شد.

 

صفحات مهاری و سازه های بتنی تخریب شده
هنگامی که اقدام به تعمیر و ترمیم یک سازه تخریب شده بتنی می زنیم، اولین قدم شامل فهمیدن دلایل و رفتار شکست و خوردگی می باشد. این آنالیز باید شامل اثرات شکست ناشی از بارگذاری بیش از حد ( طراحی )، اثرات شکست سازه ای ( کافی نبودن تراکم ) و یا اثرات شکستهای محیطی ( حملات شیمیایی) باشد.
شکل سازه فرو ریخته بزرگترین تاثیر را بر روی امکانات ویژه طراحی، هنگام استفاده از تکنولوژی صفحات فلزی مهاری را دارد. مقاطع عرضی بزرگ را می توان بهتر، با استفاده از ملات اپوکسی با مصالح پرکننده همسازی نمود تا با استفاده از مهار کننده های نازک و خطی اپوکسی. برای این منظور باید خواص فیزیکی ملات تعمیری کاملا نزدیک به خواص بتن اصلی ( بتن تخریب شده ) باشد.
به علاوه صفحات فلزی را می توان هم به عنوان یک تسلیح و هم به عنوان یک قالب برای جایگذاری ملات اپوکسی بکار برد. مقاطع عرضی مختلفی که در پروژه های اروپایی در این مورد، قابل استفاده هستند در شکلهای 6 و 7 نشان داده شده اند.

 

 

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   4 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



خرید و دانلود دانلود مقاله افزایش باربری سازه ها با اتصال صفحه فولادی و دوغاب ریزی تراکمی


تحقیق در مورد تفسیر سوره بقره

تحقیق در مورد تفسیر سوره بقره

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه22

آیه 5 :

أُولَئک عَلى هُدًى مِّن رَّبِّهِمْ وَ أُولَئک هُمُ الْمُفْلِحُونَ(5)

ترجمه :

آنان را خداوند هدایت کرده ، و آنهارستگارانند.

تفسیر:

ایمان به رستاخیز آخرین صفتى است که در این سلسله از صفات براى پرهیزگاران بیان شده است آنها به آخرت قطعا ایمان دارند (وبالاخرة هم یوقنون ).

آنها یقین دارند که انسان ، مهمل و عبث و بى هدف آفریده نشده ، آفرینش براى او خط سیرى تعیین کرده است که با مرگ هرگز پایان نمى گیرد، چرا که اگر در همینجا همه چیز ختم مى شد مسلما این همه غوغا براى این چند روز زندگى ، عبث و بیهوده بود.

او اعتراف دارد که عدالت مطلق پروردگار در انتظار همگان است و چنان نیست که اعمال ما در این جهان ، بى حساب و پاداش باشد.

این اعتقاد به او آرامش مى بخشد، از فشارهائى که در طریق انجام مسئولیتها بر او وارد مى شود نه تنها رنج نمى برد بلکه از آن استقبال مى کند، همچون کوه در برابر حوادث مى ایستد، در برابر بى عدالتیها تسلیم نمى شود، و مطمئن است کوچکترین عمل نیک و بد پاداش و کیفر دارد، بعد از مرگ به جهانى وسیعتر که خالى از هر گونه ظلم و ستم است انتقال مى یابد و از رحمت وسیع و الطاف پروردگار بزرگ بهره مند مى شود.

ایمان به آخرت ، یعنى شکافتن دیوار عالم ماده و ورود در محیطى عالیتر و والاتر که این جهان ، مزرعهاى براى آن ، و آموزشگاهى براى آمادگى هر چه بیشتر در برابر آن ، محسوب مى شود، حیات و زندگى این جهان هدف نهائى نیست بلکه جنبه مقدماتى دارد، و دوران سازندگى براى جهان دیگر است .

زندگى در این جهان همچون زندگى دوران جنینى است که هرگز هدف آفرینش انسان آن نبوده ، بلکه یک دوران تکاملى است براى زندگى دیگرى ، ولى تا این چنین سالم و دور از هر گونه عیب متولد نشود در زندگى بعد از آن خوشبخت و سعادتمند نخواهد بود.

ایمان به رستاخیز اثر عمیقى در تربیت انسانها دارد، به آنها شهامت و شجاعت مى بخشد، زیرا بر اساس آن ، اوج افتخار در زندگى این جهان ((شهادت )) در راه یک هدف مقدس ‍الهى است که آن محبوبترین اشیاء براى فرد با ایمان و آغازى است براى یک زندگى ابدى و جاودانى .

ایمان

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد تفسیر سوره بقره


تحقیق در مورد فریدون شهر

تحقیق در مورد فریدون شهر

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه109

 

فهرست مطالب

 

 

 4-2- ریزشهای جوی ماهیانه:

جدول شماره(3): توزیع بارندگی ماهیانه و فصلی ایستگاه فریدونشهر

4-3-1 تغییرات بارندگی سالانه با ارتفاع:

4-3- بارندگی سالیانه:

حداقل مطلق سالانه با ارتفاع

5-4- تغییرات درجه حرارت متوسط، حداکثر  و

8-1- خط برف:

 9- تبخیر و تعرق پتانسیل:

منظور از مطالعات حاضر بررسی و شناخت تحقیقات آب و هوایی و تعیین اقلیم حوضه مذکور می باشد که برای رسیدن به این مقصود لازم است آمار و اطلاعات ایستگاه های هواشناسی مجاور آن مورد بررسی و تجزیه قرار گیرد. برای تعیین پارامترهای هواشناسی از ایستگاه کلیماتولوژی فریدونشهر که در فاصله  30 کیلومتری شمالشرقی ونزدیکترین و کاملترین ایستگاه به حوضة مربوطه می باشد استفاده شده است و این ایستگاه در ارتفاع 2490 متری نسبت به سطح آزاد دریا و بین طول 0  عرض و 0  در 170 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد لذا پس از تحقیق و بررسی و تکمیل آمار 25 سالة فریدونهشر(1355 – 1354 الی 1379 – 1378) پارامتر های هواشناسی، محاسبه و نتیجة آن در جدول شمارة(1) درج شده است.

نگاهی به موقعیت طبیعی منطقه و عوامل اصلی که سازند های بنیادی بشمار می آیند مشخص می سازد که آب وهوای منطقة مطالعاتی متأثر از دو ویژگی اصلی است.

 الف- کوهستانی بودن



خرید و دانلود تحقیق در مورد فریدون شهر


نمونه سوالات عمومی آموزش و پرورش

نمونه سوالات عمومی آموزش و پرورش

کامپیوتر- هوش - ریاضیات - مسائل روز- معارف - زبان بصورت pdf



خرید و دانلود نمونه سوالات عمومی آموزش و پرورش