تحقیق در مورد نهضت و قیام مردم دیندار و شریف ایران بر ضد رژیم پهلوى

تحقیق در مورد نهضت و قیام مردم دیندار و شریف ایران بر ضد رژیم پهلوى


لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:64

 مقدمه

پس از پیروزى انقلاب اسلامى و طرح نظریه «ولایت فقیه» به عنوان مبناى نظام اسلامى، بسیار طبیعى بود که از زوایاى مختلف به آن نگریسته شود و از هر سو مورد ارزیابى عالمانه و منصفانه قرار گیرد؛ زیرا، براى نخستین بار، «ولایت فقیه» حضور جدّى خود را در عرصه سیاسى به نمایش مى‏گذاشت و جهان سیاست، به عنوان یک تجربه محسوس، با آن رو به رو مى‏شد. از این رو، دور از انتظار نبود که نظر موافقان و مخالفان فراوانى به سوى آن جلب شود و هر کسى از دید خود، آن را در بوته نقد قرار دهد.

ولى روشن است که پیش از هر نقّادى و داورى، براى آشنایى با هر نظریه‏اى، باید مفاهیم مندرج در آن، به طور دقیق و کامل، تعریف و تبیین شود، تا باب گفت‏وگو، با روشى عالمانه و به دور از حبّ و بغضها، به خوبى گشوده شود. بنابراین، به عنوان درآمدى بر نظریّه ولایت فقیه، لازم است، مبادى تصوّرى این نظریه در جایى، به طور شفّاف تعریف شود. در باب‏ولایت فقیه، این ضرورت، مضاعف است؛ زیرا، در بسیارى از چالشها وقتى به دقّت نگریسته شود، مى‏بینیم ریشه آن، در بى‏توجّهى و فهم صحیح نشدن واژگان مندرج در این نظریه است.

  پیش‏گفتار مقدمه فصل اوّل مفهوم و مقایسه ویت فقیه گوناگونى اولیاى شرعى

مبناى ولایت حسبهتحریر محلّ نزاعحقیقت ولایت شرعىمقایسه ولایت شرعى و ملکیتولایت مطلق و مضافاصلِ عدم ولایتارکان ولایت شرعىفلسفه ولایت شرعىنقد و بررسى شرط «عدم تساوى»نصب و عزل در ولایت شرعىنظارت بر ولایت شرعىولایت شرعى و اطاعتولایت بر شخص حقیقى یا بر مجتمع اعتبارى

فصل دوم‏

تبیین مفهوم انتصاب

تبیین مفهوم انتصاب

نصب خاصّ و نصب عامّ

فصل سوم

تبیین مفهوم فقاهت

فقه در لغت

فقه در اصطلاح

سخن آخر 



خرید و دانلود تحقیق در مورد نهضت و قیام مردم دیندار و شریف ایران بر ضد رژیم پهلوى


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.