تحقیق در مورد بررسی سیستم اندازه گیری عملکرد در بیمارستان فیروزگر شهر تهران

تحقیق در مورد بررسی سیستم اندازه گیری عملکرد در بیمارستان فیروزگر شهر تهران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 28
فهرست مطالب:

چکیده

نتیجه­گیری:

مقدمه:

روش پژوهش:

یافته­های پژوهش:

چکیده

مقدمه: صاحبان بیمارستانها برای اینکه بتوانند عملکرد خود را در سطح مطلوب حفظ نموده و بقای خود را تضمین نمایند، باید بتوانند تصمیمات آگاهانه اتخاذ نمایند، لذا ملزم به رعایت اصولی از جمله ارزیابی و اندازه­گیری عملکرد و دریافت آگاهی از وضعیت بیمارستانهای تحت مدیریت خود می­باشند. لیکن بدلیل عدم بررسی دقیق روشهای اصلی مورد استفاده برای اندازه­گیری عملکرد در حیطه بیمارستانها انجام پژوهش بیشتر در این زمینه ضروری می­نماید و در پژوهش حاضر به بررسی سیستم اندازه­گیری عملکرد در بیمارستان (مرکز آموزشی درمانی) فیروزگر تهران در سال 1382 پرداخته شده است.

روش­پژوهش: این پژوهش بصورت مقطعی انجام گرفته است. جامعه این پژوهش، مرکز آموزشی درمانی (بیمارستان) عمومی فیروزگر تهران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران بوده است. بدین منظور، پس از مطالعه کتابخانه­ای و جمع­آوری اطلاعات اولیه و طبقه بندی آنها بر اساس اهداف پژوهش، " ملزومات سیستم اندازه­گیری عملکرد" در نه بخش توسط پرسشنامه­ و "ویژگیهای سیستم اندازه­گیری عملکرد" در 6 بخش توسط چک­لیست ارزیابی گردید. پس از تایید اعتبار پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید و متخصصین امر و ثبات آن به روش آزمون باز آزمون در مجموع 38 پرسشنامه تکمیل گردید و داده های بدست آمده بهمراه چک­لیست تکمیل شده به روش مصاحبه، مشاهده و مطالعه اسناد و مدارک پس از ورود اطلاعات در نرم­افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و بر اساس یافته­های پژوهش و مقایسه آن با وضعیت اندازه­گیری عملکرد در سیستم بهداشتی درمانی کشورهای کانادا، انگلستان و نیوزیلند، الگوئی برای سیستم اندازه­گیری عملکرد بیمارستان فیروزگر پیشنهاد گردید.

یافته­ها: یافته­های پژوهش در 21 جدول ارائه گردیده است. یافته­های مربوط به ملزومات اندازه­گیری عملکرد نشان داد که سیستم ارتباطات دارای بهترین وضعیت با امتیاز 59(82%)  و وضعیت فرایندهای کلیدی و سیستم پرداخت بترتیب با کسب امتیاز 43(60%) و 45(62%) دارای ضعیفترین وضعیت بوده­اند. و در زمینه ویژگیهای سیستم اندازه­گیری عملکرد از مجموع 70 آیتم نامبرده شده28 مورد (40%) در بیمارستان فیروزگر وجود داشته است.

نتیجه­گیری: بر اساس نقاط ضعف وضعیت موجود اندازه­گیری عملکرد در بیمارستان فیروزگر، الگوئی پیشنهاد گردیده است که کاربرد و اجرای آن به حل مشکل سیستم اندازه­گیری عملکرد کمک نموده و با فراهم سازی اطلاعات جامع از همه بخشهای بیمارستان، در نهایت موجبات بهبود عملکرد بیمارستان را ایجاد خواهد نمود.



خرید و دانلود تحقیق در مورد بررسی سیستم اندازه گیری عملکرد در بیمارستان فیروزگر شهر تهران


تکنیک های فرزند پروری

تکنیک های فرزند پروری

کتابی است برای آموزش مهارتی به نام تربیت فرزند.  تکنیک‌های فرزندپروری نام روشی است که با کمک آن، والدین می‌توانند‌ بهتر و موثرتر با فرزندانشان ارتباط برقرار کرده، بر آن‌ها کنترل بیشتری داشته، به رشد شخصیت سالم و پیشگیری از مشکلات روانی در آن‌ها کمک کنند. این روش ویژگی‌های خاصی دارد.  در تکنیک‌های فرزندپروری، والدین و فرزندان، انسان‌هایی هستند که در بازی مشترکی به نام تربیت فرزند در این دنیا همبازی شده‌اند. این ویژگی، یعنی نگاه انسانی به والدین و نگاه انسانی به فرزندان، نه تنها رفتار انسانی با فرزندان را رکن مهمی در تربیت آن‌ها قرار می‌دهد، که فرزندان را واجد نقش و جایگاه مهمی در تربیت خودشان می‌کند. . «تکنیک‌های فرزندپروری» روشی است که از دل «روش تحلیل خانواده» سر بر آورد. «تکنیک‌های فرزندپروری» کتابی مهارت‌آموز است. یعنی تلاش دارد تا مهارتی را به خواننده خود بیاموزد.

زبان:فارسی

صفحات:135

رده سنی:بزرگسال



خرید و دانلود تکنیک های فرزند پروری


تحقیق در مورد مجموع برخی از نیم سطرهای مثلث پاسکال از طریق تبدیلات لاپلاس

تحقیق در مورد مجموع برخی از نیم سطرهای مثلث پاسکال از طریق تبدیلات لاپلاس

لینک پرداخت و دانلود *پایین صفحه*

 

فرمت فایل : Word(قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه :9

 

 

گاهی اوقات هنگام کار کردن با برخی از مسائل ریاضی نتایجی پدیدار می شود که در ظاهر هیچ ارتباطی به مسئله مورد بررسی ندارد. به عنوان مثال حین حل مسئله ای در مورد تبدیلات لاپلاس به نتایج غیر منتظره ای دست پیدا می کنیم که شامل نیمه ی اول از سطرهای مثلث پاسکال است.

 

این نتایج با برابر قرار دادن دو عبارت که دارای مقادیر یکسان هستند به دست می آیند. یکی از این عبارات مربوط به ترکیبیات است که در تکنیک های ریاضی بیشتر متداول است و عبارت دیگر که کمتر مرسوم است مربوط به تبدیلات لاپلاس است.

 

 

 

 

یادآوری تبدیل لاپلاس:

 

 

فرض کنیم تابعfبر بازه یتعریف شده باشد.انتگرال ناسره  را در نظر می گیریم. در رابطه ی بالا sعددی حقیقی است.

 

فرض کنیم که انتگرال بالا به ازای sهای متعلق به یک مجموعه از اعداد حقیقی مانند s همگرا باشد در این صورت تابع F به صورت   L    تعریف می کنیم که تابع F را تبدیل لاپلاس تابع f می نامیم.

 

در دو لم زیر  L را برای اعداد صحیح نا منفی به دو روش بدست می آوریم .

 

توجه شود درهر دو لم  Lبه زوج یا فرد بودن  nبستگی دارد.

 

 

 

 

لم1

 

 

= L

 

اثبات:

 

قرار دهید:

 

=

 

 دو بار مشتق می گیریم از

 

 

 

 

        (رابطه*)

 

می دانیم تبدیل لاپلاس مشتق دوم تابع  به صورت رابطه ی زیر است

 

 

 

از آنجا که برای تابعداریمپس

 

    (1)                                   

 

از طرفین(رابطه * )لاپلاس می گیریم

 

 

 

 

 

(1)را جایگذاری می کنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(2)

 

بنا براین یک رابطه ی بازگشتی خواهیم داشت.می دانیم که

 

و

 

برایروابط را بررسی می کنی

 

 

 

 

 

 

که با به کار گیر ی استقرای ریاضی به ازای nهای زوج وفرد لم مورد نظر اثبات می شود

 

 

 

 

 

 

 

لم2

 

 

 

 

 

اثبات:

 

با استفاده از اتحاد,را بسط می دهیم

 

با قرار دادن ,در بسط نیوتن خواهیم داشت

 

طرفین اتحاد را به توان nمی رسانیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 

 

 

 

 

 

از طرفین لاپلاس می گیریم لم نتیجه می شود. اثبات برای حالت فرد مشابه است.

 

 

 

 

 

 

 

قضیه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اثبات:

 

 

 


ابتدا برای حالت زوج اثبات می کنیم.
با ترکیب جملات در عبارت زیر(قسمت اول از لم(1))به یک عبارت گویا به فرم

میرسیم. p(s)/q(s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد مجموع برخی از نیم سطرهای مثلث پاسکال از طریق تبدیلات لاپلاس


تحقیق در مورد مدرس

تحقیق در مورد مدرس

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه21

 

فهرست مطالب

 

.ولادت وتحصیلات ............................................. 3

دوران تدریس ....................................................4 در عرصه پژوهش ............................................. 5 مدرس دیانت درعرصه سیاست …......................... 6   باتلاق استعمار .................................................. 7 تیرگی وتباهی ................................................... 8 شهادت ........................................................... 9 سخنان ........................................................... 10 تألیفات ........................................................... 10 حکایت هایی از زبان سرخ مدرس ...................... 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   ولادت و تحصیلات

     شهید سیدحسن مدرس بر حسب اسناد تاریخى و نسب نامه اى که حضرت آیه الله العظمى مرعشى نجفى (ره ) تنظیم نموده از   سادات طباطبایى زواره است که نسبش پس از سى و یک پشت به حضرت امام حسن مجتبى علیه السلام مى رسد. یکى از طوایفى که مدرس گل سرسبد آن به شمار مى رود طایفه میرعابدین است این گروه از سادات در دهکده ییلاقى ((سرابه )) اقامت داشتند. سید اسماعیل طباطبائى (پدر شهید مدرس ) که از این طایفه محسوب مى گشت و در روستاى مزبور به تبلیغات دینى و انجام امور شرعى مردم مشغول بود، براى آنکه ارتباط طایفه میرعابدین را با بستگان زواره اى قطع نکند تصمیم گرفت از طریق ازدواج پیوند خویشاوندى را تجدید و تقویت کرده ، سنت حسنه صله ارحام را احیا کند. بدین علت نامبرده دختر سیدکاظم سالار را که خدیجه نام داشت و از سادات طباطبایى زواره بود به عقد ازدواج خویش درآورد. ثمره این پیوند با میمنت فرزندى بود که به سال 1278 ق . چون چشمه اى پاک در کویر زواره جوشید. پدر وى را حسن نامید. همان کسى که مردمان بعدها از چشمه وجودش جرعه هایى نوشیدند. پدرش غالبا در ((سرابه )) به امور شرعى و فقهى مردم مشغول بود ولى مادر و فرزند در زواره نزد بستگان خویش بسر مى بردند تا آنکه حادثه اى (1) موجب شد که پدر فرزندش را که شش بهار را گذرانده بود در سال 1293 به قمشه نزد جدش میرعبدالباقى ببرد و محله فضل آباد این شهر را به عنوان محل سکونت خویش برگزیند. این در حالى بود که میرعبدالباقى قبلا از زواره به قمشه

 

مهاجرت کرده و در این شهر به فعالیتهاى علمى و تبلیغى مشغول بود.(2) سیدعبدالباقى بیشترین نقش را در تعلیم سیدحسن ایفا نمود و او را در مسیر علم و تقوا هدایت کرد و به هنگام مرگ در ضمن وصیت نامه اى سیدحسن را بر ادامه تحصیل علوم دینى تشویق و سفارش نمود زمانى که سیدعبدالباقى دارفانى را وداع گفت مدرس چهارده ساله بود.(3) وى در سال 1298ق . به منظور ادامه تحصیل علوم دینى رهسپار اصفهان گردید و به مدت 13 سال در حوزه علمیه این شهر محضر بیش از سى استاد را درک کرد.(4) ابتدا به خواندن جامع المقدمات در علم صرف و نحو مشغول گشت و مقدمات ادبیات عرب و منطق و بیان را نزد اساتیدى چون میرزا عبدالعلى هرندى آموخت . در محضر آخوند ملامحمد کاشى کتاب شرح لمعه در فقه و پس از آن قوانین و فصول را در علم اصول تحصیل نمود. یکى از اساتیدى که دانش حکمت و عرفان و فلسفه را به مدرس آموخت حکیم نامدار میرزا جها



خرید و دانلود تحقیق در مورد مدرس