این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 19 صفحه می باشد.
شرح جزئیات
برای شروع کار ابتدا عملیات نقشه برداری برای بدست آوردن سطح اولیه کار پروژه توسط دوربین های نقشه برداری نیوو و تئودولیت انجام شد و پس از بدست آوردن سطح مناسب عملیات خاکبرداری توسط لودر انجام شد و خاکهای مازاد برداشته شد و به محل گود انتقال یافت و سپس در محل های لازم خاک جدی مرغوب ریخته شد. به دلیل وجود آسفالت در قسمت های مختلف زمین ، خاک برداشت شده نامناسب تشخیص داده شد و به گود انتقال پیدا کرد و قابلیت استفاده مجدد برای --- مورد نظر را نداشت و به همین سبب مجبور به حمل توسط پیاده سازی نقشه و گچ ریزی در محل توسط بیل انجام شد و خاک های حاصل از این خاکبرداری در کنار تراشه های مذکور قرار گرفت تا پس از عملیات کابل کشی مجدداً به داخل محل ها برگردادنده شود. البته عملیات کابل کشی مجدداً به داخل محل ها برگردانده شود. البته عملیات کابل کشی باید سپس از اجرای جدول کاری انجام شود تا محل های مناسب برای پایه چراغ ها در کنار جداول مشخص و دقیق تر باشد تا همگونی پروژه دستخوش تغییر نگردد. به همین دلیل در هنگام جدولکاری در محل تقاطع جدولکاری با تراشه ها اقدام به غلاف گذاری (sleeve) می شد و بر روی sleeve ها خاکریزی انجام می شد تا سطح زیر جدول برای skeveها از لوله پلی اتیلن 15 برای اجرای جدولکاری در برخی محل ها نیاز به خاکبرداری دستی توسط بیل و کلنگ و در برخی محل ها نیز نیاز به خاکریزی و کمپلت کردن خاک توسط غلتک دستی بود. این عمل برای رسیدن به سطح مناسب با نقشه های ارائه شده توسط کارفرما صورت می گرفت.
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه13
فهرست مطالب
مقدمه.......................................... 2
قیامت روز شهادت است ........................... 2
خداوند ........................................ 3
پیامبران....................................... 3
امامان معصوم................................... 5
فرشتگان........................................ 6
زمین........................................... 6
وجدان.......................................... 8
اعضای بدن...................................... 8
زمان........................................... 10
اعمال انسان.................................... 11
منابع ......................................... 14
گواهان فردا (قیامت)
مقدمه
اگر ما باور کنیم که تک تک اعمال ما به وسیله خدا، فرشتگان وکاتبان اعمال و حتی اعضاء وجوارح ما ثبت وضبط می شود و روزی علیه ما به کار گرفته خواهد شد، مراقب خود را برافعال و اقوالمان بیشتر خواهیم کرد.
قیامت روز شهادت است:[1]
یکی از مسائل مهم قیامت وجود گواهان مختلف است. گرچه خدا به شاهد نیاز ندارد، ولی انسان طوری است که هرچه حضور شاهدها را بیشتر احساس کند برای تربیت وتقوایش عامل مهمتری می یابد؛ برای نمونه توجه شما را به یک ماجرای تاریخی جلب می کنم:
روزی جناب عقیل خدمت حضرت علی (ع) رسید واز آن امام عادل تقاضای سهم بیشتری کرد. حضرت فرمود: روز جمعه بیا. عقیل آمد. حضرت دست او را گرفت وبه نماز جمعه برد؛ جمعیت انبوه را به عقیل نشان داد و فرمود: سهم بیشتر از بیت المال دادن یعنی دزدیدن حق این همه مردم.
عقیل از درخواست خود پشیمان شد ورفت.
بعداز بیان مطالب فوق، وارد اصل بحث می شویم. گواهان در قیامت متعددند. قرآن می فرماید:
« ویوم یقوم الاشهاد»[2]
روزی که شاهدان به پا می خیزند.
اما این شاهدان چه کسانی هستند؟ قرآن کریم وروایات گواهان رستاخیز را چنین برمی شمارند:
1ــ خداوند
درقرآن می خوانیم :
« ان الله علی کل شی شهید» [3]
همانا خداوند بر همه چیز گواه است.
برای خداوند اوصاف دیگری نیز بیان شده که همگی دلالت بر احاطه و حضورو علم وگواهی خداوند دارد، نظیرآیه:
« ان الله کان علیکم رقیباً»[4]
همانا خداوند مراقب
[1] ر.ک :محسن قرائتی ، اصول عقاید ،سازمان تبلیغات اسلامی ، تهران ،1373 ، ص 545-537
[2] مومن، 51
[3] حج، 17
[4] نساء ،1
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:23
فهرست مطالب
تاریخچه تغذیه
علوم تغذیه
هدف :
ماهیت:
گرایشهای مقطع لیسانس:
تواناییهای مورد نیاز و قابل توصیه :
وضعیت نیاز کشور به این رشته در حال حاضر:
دانستنی هایی از تغذیه
1- قندها و مواد نشاسته ایی :
2- پروتئین
3- چربی
5- ویتامین ها
ویتامین های گروه ب :
ویتامین د
ویتامین ث
ویتامین ای
ویتامین آ
مواد معدنی :
کلسیم
آهن:
روی :
منیزیم :
آب :
گروههای اصلی مواد غذای :
گروه شیر و لبنیات شامل
گروه گوشت، تخم مرغ، حبوبات ، مغزها
- گروه نان وغلات
تا اوایل قرن نوزدهم مفهوم غذاخوردن فقط پرکردن شکم بود و احساس گرسنگی بشر را وادار میکرد تا آنچه را در دسترس خود میدید بدون توجه به کمیت و کیفیت آن مصرف کند.
شهرنشینی و تشکیل اجتماعات باعث ایجاد تغییرات زیادی در طرز تغذیه بشر شده است. اولین اجتماعات و شهرها در بینالنهرین، آسیای باختری، مصر و یونان بوجود آمدند. شهرنشینهای اولیه کشاورزی و دامپروری را به خوبی میدانستند و برای تغذیه خود از محصولات متنوع استفاده میکردند.ایران نخستین کشور جهان است که انسان اولیه در آن به کشاورزی و پرورش دام پرداخته است. (دو تن از متخصصین به نامهای آرتور کیت و دکتر ارنست هرتسفیلد در کتابی به نام صنایع ایران ثابت کردهاند که کشاورزی و تمدن از فلات ایران شروع شده است). در حفاریهایی که در بعضی از نقاط ایران نظیر شوشتر، دامغان ، تخت جمشید و تپة سیلک کاشان به عمل آمده نشان می دهد که تاریخ کشاورزی در ایران متجاوز از 6000 هزار سال است .
تاریخچة تغذیه در یونان نشان میدهد که مردم یونان باستان برای تغذیه اهمیت زیادی قائل بودند و این جمله به آنان منسوب است که : " برای تقویت روح هرگز جسم را نباید فراموش کرد و باید مردم را با ورزش و غذای مناسب تربیت کرد ." شواهد نشان میدهد که در زمانهای قدیم مردم یونان بیشتر از گیاهان تغذیه میکردند و مصرف گوشت گوسفند، پرندگان، شکر، لبنیات و ماهی نیز در بین بعضی از طبقات اجتماع معمول بوده است. همچنین روغن زیتون را بسیار دوست داشته و مصرف میکردهاند.
در روم قدیم مردم کشاورزی میکردند و از غلات، بقولات و میوه و بعضی از انواع سبزیها تغذیه میکردند. غلات غذای اصلی آنها را تشکیل میداد و مصرف گوشت منحصر به طبقة اشراف بود.
در دورانهای بعد یعنی پس از استقرار امپراطوری در روم وضع تغذیة مردم تغییر کرد و رومیان بعد از فتوحات مختلف از تغذیة مردم سرزمینهای فتح شده تقلید کرده و در این راه جانب افراط میپیمودند. البته این طرز تغذیه مربوط به طبقات مرفه و اعیان بود درحالیکه مردم عادی تغذیة سادهای داشتند. در این زمان حتی کتب آشپزی نیز در روم منتشر شده که کتاب Deipnosphistae اثر Athenaeus در قرن دوم میلادی چاپ شده و طرز تهیه غذاهای گوشتی، سبزیها و اطلاعات دیگری در آن شرح داده شده است.
در مورد رژیمهای غذایی آغاز پیدایش آن به لوحه ای متعلق به سال 1900 قبل از میلاد مسیح در ناحیه سومر مربوط میشود که در آن برنامه غذایی یک کودک نوشته شده و در حال حاضر در موزه باستان شناسی استانبول نگهداری میشود .
نوع فایل:ور د قابل ویرایش
تعداد صفحه:43
قیمت:3000 تومان
دانلود و خرید به صورت آنلاین
فهرست مطالب
مقدمه 3
تجربه استفاده از روش همیار معلم در درس عربی 5
تبیین تجربه توجه به نقاط ضعف دانش آموزان 5
شرح وظایف بنده به عنوان دبیر عربی دبیرستان 7
تجربیات تدریس عربی دبیرستان 9
تجربه 1 : استفاده از روش کنفرانس در تدریس عربی 9
تجربه 2 : استفاده از روش بازگویی در تدریس عربی 9
تجربه 3 : استفاده از روش پرسش و پاسخ در تدریس درس عربی 10
تجربه 4 : توجه و بررسی نقاط ضعف دانش اموزان در یادگیری درس عربی 11
تجربه 5: نزدیکی به دانش آموزان در تدریس عربی 11
پیشنهادات بنده برای تدریس قواعد عربی 15
نقش معلم در تدریس زبان عربی 16
معایب و نقدهایی که به کتاب های عربی دبیرستان از نظر بنده وارد می باشد 17
موانع یادگیری زبان عربی حاصل تجربیات تدریس 20
مشکلات مربوط به تدریس زبان عربی 28
پیشنهادات روش های تدریس عربی 30
شیوه های ایجاد علاقه در دانش آموزان نسبت به درس عربی حاصل تجربیات تدریس 30
پیشنهادات و راهکارها برای کلاس درس عربی 34
پیشنهادات به معلمان برای تدریس بهتر درس عربی حاصل تجربیات بنده 36
نتیجه گیری 42
منابع و مآخذ 43
مقدمه
از سال 1369 با شرکت در آزمونی که برای جذب در نهضت سواد آموزی بود قبول شده و از تاریخ 18/7/69 به عنوان آموزشیار نهضت مشغول به فعالیت شدم. در مدت هفت سال و هفت ماه در نهضت سواد آموزی در روستای منطقه شازند و سربند بر راه تعلیم علم به نوآموزان سواد فعالیت نمودم.
در سال 1377 جذب آموزش و پرورش شده و با مدرک کارشناسی علوم قرآنی و حدیث در مدرسه راهنمایی شهر اراک به عنوان مسئول اجرایی 2 سال فعالیت نمودم و بعد از آن مجددا به منطقه شازند برگشته و در مقطع ابتدایی به عنوان آموزگار پایه اول در سال 1379 مشغول شدم.
از آنجایی که به یادگیری در پایه اول خیلی حساس بودم کلاس 28 نفری که داشتم به بهترین نوع تدریس و جذب یادگیری نمودم و در پایان سال تحصیلی 79 تمامی دانش آموزان در امر یادگیری خواندن و نوشتن فراتر از سایر دانش آموزان پایه های دیگر بودند به حدی این دانش آموزان در خواندن و نوشتن توانا بودند که با دانش آموزان پایه های دیگر به خصوص پایه پنجم مسابقه دیکته پای تخته برگزار می شد و آنها به راحتی از کتاب پایه پنجم می نوشتند.
من معتقد بر این هستم که وظیفه معلم پایه اول از سایر پایه ها بیشتر است، چون هم باید دانش آموزان را خوب تعلیم دهد که بتوانند بنویسند و بخوانند و هم به مسائل ادبی، اخلاقی و غیر توانا سازد و آنها را در تمامی زمینه ها خلاق و توانمند ساختم.
در سال بعد با توجه به فعالیتی که داشتم به اجبار پایه پنجم را برای تدریس دادند و در سال بعد نیز پایه پنجم را تدریس نمودم و در سال 1382 تغییر مقطه دادم و به مقطع متوسطه رفتم و در سال اول به عنوان پست معاونت مشغول بودم وسال بعد به عنوان مدیر در دبیرستان صالحات حصار در منطقه شازند مشغول به فعالیت شدم و در سال مدیریت که داشتم در دبیرستان صالحات در این دبیرستان بسیار فعالیت نمودم.
دبیرستان صالحات در اول روستا قرار دارد و در جای سایه و بسیار سرد بود و آنجا گاز کشی نشده بود. با کمک مردم روستا و نوسازی مدرسه را گاز کشی کرده و بخاری گازی تهیه نمودم و مدرسه را با توجه به اینکه با بخاری نفتی خیلی بد شده بود رنگ گرده واز نظر تجهیزات گرمایی و آموزشی دبیرستان را مجهز نمودم و برای پیشرفت تحصیل دانش آموزان کلاس طرح کاهش مردودی گذاشتم و آنها را در دروس ضعیف تقویت نمودم. در حین تدریس خودم 6 ساعت موظفی تدریس عربی داشتم.
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه26
فهرست مطالب
نماییم.
نام ،لقب و کنیه امام :
پدر و مادر امام :
زندگی امام در مدینه :
زندگی امام در مدینه :
امامت حضرت رضا (علیه السلام ) :
اوضاع سیاسی :
حدیث سلسلة الذهب :
سفر به سوی خراسان :
زندگینامه امام علی بن موسی الرضا علیه السلام
مقدمه :
امام علی بن موسیالرضا علیهالسلام هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام میباشند.
ایشان در سن 35 سالگی عهدهدار مسئولیت امامت ورهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختیها و رنج بسیاری رابر امام رواداشتند و سر انجام مامون عباسی ایشان رادرسن 55 سالگی به شهادت رساند.دراین نوشته به طور خلاصه, بعضی ازابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می نماییم.
نام ،لقب و کنیه امام :
نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا" به معنای "خشنودی" میباشد. امام محمدتقی علیهالسلام امام نهم و فرزند ایشان سبب نامیده شدن آن حضرت به این لقب را اینگونه نقل میفرمایند :" خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بودهاند و ایشان را برای امامت پسندیده اند و همینطور ( به خاطر خلق و خوی نیکوی امام ) هم دوستان و نزدیکان و