تحقیق درباره چشم مغز قلب

تحقیق درباره چشم مغز قلب

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:5
فهرست و توضیحات:
 ویژگی چشم :
قرینه :
ملتحمه :
عنبیه :
مردمک :
صلبیه :
نقطه ی کور
حفره ی چشم :
شبکیه :
چگونه تصویر در چشم تشکیل می شود؟
حرکات چشم :
ماهیچه ها :
اشک و پلک زدن :

قلب :
بزرگ سیاه رگ زیرین :
تپش قلب و سرعت آن
مغز
مخ
پل
طناب نخاعی
مغز که پیچیده ترین بخش دستگاهی عصبی است, مرکز کنترل بدن ماست. مغز توسط استخوانهای جمجمه حفاظت می شود. از نمای جانبی, مغز را به سه منطقه تقسیم کرد: کخ که افکار مارا کنترل می کنند, مخچه که حرکات ما را هماهنگ می کند و ساقه ی مغز که اعمال حیاتی مانند تنفس و ضربان قلب را کنترل می کند.
مخ :
مخ بزرگترین قسمت معز است و در حدود 80 درصد جرم آن را تشکیل می دهد. مخ به نیمه ها یا نیمکره های مغزی , چپ و راست تقسیم می شود. هر نیمه اطلاعات مربوط به طرف مخالف از بدن را دریافت و ماهیچه های آن طرف را کنترل می کند. مخ مرکز هوش, حافظه, گفتار و خود آگاهی ما نیز هست. لایه ی خارجی که قشر نامیده می شود, چین خورده وشیار دار است و از میلیاردها سلول عصبی که ماده ی خاکستر ی نامیده می شود, تشکیل شده است. در داخل قشر مخ, ماده ی ضخیم و سفید مخ قرار دارد که از الیاف عصبی ارتباطی ساخته شده است.
پل :
پل بخشی از ساقه ی مغز است که طناب نخاعی را به مغز متصل می کند. پل علاوه بر اتصال رشته های عصبی متعددی که به مغز می روند یا از مغز خارج می شوند, چند وظیفه ی حیاتی مخصوص دارد. پل وبصل النخاع, یعنی ناحیه ای از مغز که درست زیر پل قرار دارد, تنفس را کنترل می کنند. این دو همراه با هم مرکز تنفسی ساقه ی مفز را تشکیل می دهند و به طور خودکار آهنگ تنفس را به نحوی تنظیم می کنند که با نیاز بدن به اکسیژن مطابقت داشته باشد.
طناب نخاعی :
طناب نخاعی ستونی از بافت عصبی است که 45 سانتیمتر طول و اندازه ی یک انگشت ضخامت دارد. طناب نخاعی توسط ستونی از استخوانها که مهره نامیده می شوند و ستون فقرات را تشکیل می دهند, حفاظت می شود. طناب نخاعی و مغز دستگاه عصبی مرکزی را تشکیل می دهند و همراه با هم اکثر فعابیت های بدن را کنترل می کنند. 31 جفت عصب نخاعی که از طناب نخاعی منشعب می شوند, دستگاه عصبی محیطی را تشکیل می دهند. این عصبها رابطهای اصلی بین مغز و بقیه ی بدن را تشکیل می دهند. وظایف مغز :
مغز پیچیده ترین بخش از دستگاه عصبی است. این عضو بدن ما و همه ی چیزهایی را که انجام می دهیم, احساس می کنیم و به آن فکر می کنیم کنترل می کند. مغز اطلاعات را از همه ی بخشهای بدن دریافت و پردازش می کند و با ارسال پیامهایی به ماهیچه ها می گوید که چگونه عمل کنند. هر یک از نواحی مختلف مغز وظایف خاص خود را دارد, امّا این نواحی توسط یک سیستم ارتباطی پیچیده با هم مربوط اند و با همکاری یکدیگر رفتار ما را کنترل می کنند



خرید و دانلود تحقیق درباره چشم مغز قلب


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.