تحقیق در مورد تجارت الکترونیک

تحقیق در مورد  تجارت الکترونیک

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه30

 

 

فصل چهارم

 

تجزیه و تحلیل  یافته های تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه:

   استفاده از روش های آماری در تجزیه و تحلیل کمی به دو شکل توصیفی و استنباطی انجام       می گیرد و یکی از مهم ترین بخش های هر تحقیق علمی به حساب می آید. استفاده از  روش های آماری به روش و هدف هر تحقیق بستگی دارد. به بیان دیگر استفاده از روش های متفاوت آماری متاثر از نوع ، مقیاس و ماهیت و روش اجرا و گردآوری اطلاعات و هدف آن تحقیق است.

   از آنجا که اعداد و ارقام به تنهایی بدون معنی هستند بنابراین برای تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری مناسب، این داده های بایستی به اعداد و ارقام دارای معنی دار تبدیل شده و سپس مورد تجزیه و تحلیل و تعبیر درست واقع شوند. در واقع آمار یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز هر تحقیق است که صحت و اعتبار نتایج با آن محک زده می شود. آمار توصیفی شاخص های کشیدگی و پراکندگی متغیرها را بیان می کند و بر اساس این شاخص ها آزمون فرضیه ها انجام می شود. به بیان دیگر آمار توصیفی فقط گروه نمونه را توصیف می کند و با استفاده از آمار استنباطی و بر اساس تئوری احتمالات درباره جامعه آماری قضاوت می گردد. بر همین اساس در این فصل نتایج توصیفی و استنباطی داده های تحقیق گزارش شده و نتایج به دست آمده تحلیل و تفسیر می شود.

  تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق عبارت است از روشی که به وسیله آن کل فرایند تحقیق از انتخاب مساله تا رسیدن به نتیجه نهایی مورد کنترل قرار می گیرد.

توصیف داده­ها :

در این فصل ابتدا ازطریق آمار توصیفی به مطالعه و توصیف برخی ویژگیهای پاسخگویان نظیر سن، تحصیلات ، جنسیت ، سابقه بازرگانی ، دیدگاه نسبت به تجارت الکترونیکی و نظایر ان پرداخته شده است و در بخش دوم نیز با استفاده از آزمونهای آماری به تحلیل و آزمون فرضیه‌های تحقیق پرداخته می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جدول شماره 4-1:توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس

سطوحفراوانیدرصدمرد1458/78زن392/21کل184100با توجه به جدول شماره 4-1، می‌توان عنـــوان نــمود که اکثریت نمونه‌های تحقیق (145 نفر) یعنی 8/78 درصد «مرد» و (39 نفر) یعنی 2/21 درصد «زن» می­باشند.  در واقع می توان بیان داشت که تعداد بازرگانان مرد که در این تحقیق شرکت نموده اند تقریبا چهار برابر زنان بازرگان می باشد.

 

 

 

 

 

نمودار4-1 : توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنس

 


 

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد  تجارت الکترونیک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.