کاربرد نقوش گبه و دستبافته‌های‌ایرانی در دکوراسیون داخلی

کاربرد نقوش گبه و دستبافته‌های‌ایرانی در دکوراسیون داخلی

 

 مقدمه:

به نام خداوند عشق و هنر

حکیم خردپرور دادگر

خواجه در ابریشم و ما در گلیم                             عاقبت‌ای دل همه ما در گلیم

فرش دستباف‌ایران اگر نگوئیم در طول قرنها، حداقل در‌یک قرن اخیر، پس از نفت، بزرگترین سرمایة ملی منبع درآمد ارزی صادراتی ما به شمار می‌رفته است و گزافه نیست اگر بگوئیم گذشته از ارزش صادراتی، هنر قالیبافی مشخص ترین وسیلة شناسائی فرهنگی ما به دنیا بوده است. هر کشور اگر صاحب چنین سرمایة بالقوه‌ای بود نه تنها در حفظ آن می کوشید بلکه سعی می کرد هر روز آن را نسبت به روز قبل وسعت ببخشد و توسعه بدهد ولی ما نه تنها چنین نکردیم بلکه با بی توجهی‌ها و‌ایجاد موانع شرایط را روز به روز بدتر کرده و مانع گسترش‌این صنعت عظیم‌ایرانی نمی شدیم و اکنون کار به جائی رسیده است که همه آنانی که به نحوی دسترسی در کار تولید و فروش و صادرات فرش‌ایران را دارند در‌این نگرانی عمیق به سر می برند که‌ایا فردایی برای آن وجود خواهد داشت؟

هرچه زندگی به سوی ترقی و تعالی ره می سپرد ارزش هنر آشکارتر می شود و‌این هنر به طور کلی چیزی است که احساسات ما را بر می انگیزد. پس هنر به طور عام عبارتست از خصوصیات اشیاء و پدیده‌های طبیعی و مصنوعی و ساخته دست انسان که احساسات ما را نسبت به خود بر می انگیزد و چون در تمام هستی نمی توان چیزی را‌یافت که در ما احساسی بر نیانگیزد، پس در همه چیز رگه‌های هنر وجود دارد و به جرأت می توان گفت جهان سرشار از هنر است. هنر را به طور کلی به دو گروه متمایز تقسیم می کنیم:

1-هنر طبیعت 2-هنری که زائیده دست بشری است.

صنعت و هنر فرش بافی در‌ایران،‌یکی از همین هنرهای ساختة بشر است که در آن ظرافت و زیبایی فراوانی به کار رفته و نشانه‌ها و سمبل‌ها و وقایع بسیاری را در دل خود دارد، اما تولیدشان به محدودة زمان و مکان مربوط می شود. اعتقاد به سمبل در فرشهای امروزه اغلب فاقد منابع علمی ست، چون سمبل‌ها از طریق اعتقادات . خرافات بوجود آمده اند و دگرگونی در اعتقادات ناگزیر دگرگونی در سمبل‌ها و نشانه‌هاست. مثلاً اگر امروز نقش درخت سرو در فرش به کار می رود دارای همان مفهومی نیست که در فرشهای آنتیک و قدیمی به کار می رفته است.

نقش سرو امروزی حامل سمبلها و پیامهای قدیمی سرد نبوده بلکه الهام گرفته از تصویر زیبای آن است.‌این تصویرها‌یا به صورت واقعیت عینی و‌یا به صورت تجرید و بر اساس مهارت و استادی استادکار ترسیم می شوند.

استادکاران اغلب نقوش و رنگها را بر اساس زیبایی شناسی هنری و آنچه که به سلیقة آنها بیشتر خوش‌ایند است بر می گزینند و نه به خاطر سمبل بودن آن.

با وجود تهی شدن سمبل‌ها از مفاهیم اعتقادی، ارزش هنری فرش همچنان به قدرت خود باقیست چرا که هنر آئینة روح بشر است که خود از طریق اعتقادات شکل گرفته است.

احتمالاً فرشهای اولیه فرشهای عشایری بوده اند که تولیدکنندگانشان در موقعیتی نبوده اند که نقش‌های طبیعی را به صورت نزدیک به واقعیت تصویر کنند بلکه به ناچار از طریق ساده کردن آن(تجرید) قادر به خلق نقش بوده اند.

تصاویر حیوانات سینه به سینه از نسلی به نسلی منتقل شده است.

چنانچه شیر با وجودی که ده‌ها سال است در دشت‌های‌ایران وجود عینی ندارد همچنان در ذهن عشایر و فرشهای آنها باقی مانده است.(آیا دشت‌های پهناور و بیکران مشرق زمین (ایران) سرچشمه جوشان‌اینگونه اندیشه نبوده است؟)

تجرید در نقش پردازی تصورات شخص بیننده را غنا می بخشد و به وسیلة تجرید هنرمند لحظه‌های مشترکی را با بیننده جستجو می کند. تجرید در هر‌یک پدیدة‌نو و کشف امروزی نیست بلکه از دوران اولیة هنری و بشرهای ماقبل تاریخ وجود داشته است تجرید در اروپا از ابتدای قرن بیستم طرفدار پیدا کرد که به عنوان هنر مدرن معروف شده است.

 

متن کامل را می توانید دانلود کنید چون فقط تکه هایی از متن این پایان نامه در این صفحه درج شده است(به طور نمونه)

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

همراه با تمام ضمائم با فرمت ورد که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

موجود است



خرید و دانلود کاربرد نقوش گبه و دستبافته‌های‌ایرانی در دکوراسیون داخلی


ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای یک مدرسه ابتدایی واقع در شهرستان کرمانشاه

مسأله لرزه خیزی کشور ایران بر کسى پوشیده نیست. مدارس از جمله مراکزى مى باشند که به جهت عملکرد آنها و جمعیت زیادى که همه روزه در خود جاى مى دهند، جزو ساختمانهاى پراهمیت محسوب مى گردند. در این مقاله ، وضعیت آسیب پذیرى لرزه اى مدرسه ابتدایى کیانوش ، واقع در شهرک دولت آباد در شهرستان کرمانشاه که محله اى با بافت فرسوده مى باشد، از دید سازه اى و غیر سازه اى و نیز از نظر عملکردى و آمادگی مسئولین مدرسه و دانش آموزان در مواجهه با زلزله ، مورد مطالعه قرار گرفته است. روش تحقیق به صورت توصیفى و میدانى بوده که بر پایه مطالعات کتابخانه اى، مشاهدات میدانى و مصاحبه حضورى با مسئولین مدرسه انجام گرفته است. این مقاله پس از مروری بر ادبیات تخصصى موضوع و معرفى اجمالى منطقه مورد مطالعه، به تحلیل و بررسى نتایج حاصله از تحقیقات میدانى مى پردازد. بررسى هاى به عمل آمده نشان دهنده وجود مجموعه اى از نقاط ضعف و قوت داخلى و فرصت ها و تهدیدهای بیرونى براى این دبستان است که با جمع بندى آنها به استخراج نتایج و ارائه راهکارها می پردازیم.

 

سال انتشار: 1392

تعداد صفحات: 6

فرمت فایل: pdf



خرید و دانلود ارزیابی آسیب پذیری لرزه ای یک مدرسه ابتدایی واقع در شهرستان کرمانشاه


دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران - احداث ساختمان فلزی با فرمت ورد

دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران - احداث ساختمان فلزی با فرمت ورد

شناخت زمین مورد نظر جهت ساختمان سازی

خاک برداری :

قالب بندی :

اجرای فنداسیون :

موارد مهم در اجرای فنداسیون ها

اهمیت فنداسیون در ساختمان فلزی :

مسلح کردن فنداسیون ها :

شناژها :

طرز قرار گرفتن بولت در فنداسیون و تراز کردن بیس پلت :

انواع اتصال ستون به شالوده :

اجزای تشکیل دهنده ی ساختمان های فلزی :

چگونگی ساخت ستون ( مقاطع مرکب ) :

روش نصب نبشی بر روی کف ستون ها ( بیس پلیت ) برای استقرار ستون :

ساخت پل ها و شاه تیرها :

و ...



خرید و دانلود دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران - احداث ساختمان فلزی با فرمت ورد


بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی

بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی

 

 

 

 

 

 

 

پایان نامه : بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی

مطالعه موردی : مدرسه ایران

 از جمله نهادهای آموزش و پرورش نهاد امور تربیتی است که برای مقابله با فرهنگ بیگانه و پیدا کردن ضمیر دانش آموزان فعالیتهای دامنه داری دارد را در مدارس به عهده داشته است. یکی از فعالیتهای این نهاد تشکیل فعالیتهای فوق برنامه و کلاس پرورشی در مدارس راهنمایی می باشد. برنامه و محتوای کلاسهای پرورشی و فعالتهای فوق برنامه از یک سو ایجاد زمینه¬های رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان را وجهه ی همت قرارمی دهند و تلاش می کنند شرایط مناسب و مطلوب در چهارچوب فضای کلاس و مدرسه برای آنان فراهم آورد و از سویی دیگر سازماندهی اصولی¬تر فعالیتهای پرورشی در مدارس ونیز ایجادتسهیل درفعالیتهای مربیان تربیتی رادرصدد برنامه های خود قرارداده است

حکمای عالم در طول تاریخ بر جایگاه تأثیرگذار پرورش و تربیت در رشد و تکامل و تعامل انسانها تأکید فراوان داشتند در این منظور پیاژه در مورد هدف آموزش و پروش چنین می گوید.

« هدف آموزش و پرورش دو چیز است اول:آفرینش انسانهایی توانا به انجام دادن کارهای نو، نه صرفاً تکرار آن چه پیشینیان انجام داده اند، انسانهایی که خلاق، نوآفرین و کاشفند.

دوم: ایجاد ذهن هایی که توانایی نقادی دارند و هر چیزی را که به آنها داده می شود به سادگی نمی¬پذیرند و از قدرت استدلال برخوردارند. مصیبت بزرگ در آموزش و پرورش، شعار دادن ها، کلی گویی ها و مسیرهای فکری از پیش تعیین شده است.»

جان دالتون دانشمند و عالم مشحور انگلیسی می گوید: «پس از نان، نخستین احتیاج بشر تربیت است.»

گوستاولوپون فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی معتقد است:«فهمیدن همیشه بهتر از آموختن است»

کوانتی فیلسوف چینی گفته است:«اگر می خواهی کاری کنی که یک مسئله به نتیجه برسد، گندم بکار. اگر می خواهی کاری کنی طی ده سال نتیجه بدهد درخت بکار و اگر می¬خواهی کاری کنی که پس از صد سال نتیجه بدهد مردم را تربیت کن.»

و همین طور کلام پرمغز و عمیقتر از امیرالمؤمنین علی(ع) که می فرماید:

«کودکان خود را برای زمانی به غیر از روزگار خویش پرورش دهید، زیرا آنان در روزگاری که با دوران شما متفاوت است به دنیا آمده اند.(www.lege.ir1education.html)

در محیط مدرسه دانش آموزان در صدد رفع نیازهای فکری و عاطفی خود برمی آیند مدرسه با ایجاد برنامه های فرهنگی و فوق برنامه آنها را به سوی مسیری صحیح که با این نیازها هم خوانی داشته باشد سوق می دهند و خواهان شکوفاشدن هر چه بیشتر استعدادهای نهفته در وجود این دانش آموزان است. از این سری فعالیتهای فوق برنامه آنها را در جهت بهبود وضعیت فکری و پرورشی در بعد اخلاقی یاری می رساند.

فعالیتهای پرورشی از قبیل:

جلسات مشاوره با دانش آموزان برگزاری نماز جماعت در مدرسه اردو انجام مسابقات مقاله نویسی اجرای مسابقات کتابخوانی در مدرسه برگزاری شواری دانش آموزی استفاده از روزنامه¬دیواری انجام مراسم صبحگاه در مدرسه نصب روایات و احادیث در تابلو اعلانات انجام مسابقات ورزشی تشویق دانش¬آموزان نمونه اجرای تئاتر در مدرسه استفاده از سخنران در مدرسه تشکیل گروه تواشیح انجام کلاسهای آموزش خانواده در مدرسه نمایش فیلم در مدرسه انجام مراسم جشن تکلیف

دانش آموزان با انجام این نوع برنامه ها در کنار تعالیم دانش، پیوندی عمیق بین مدرسه و خود ایجاد می¬کند و چون این برنامه از برنامه ی مدرسه جداست انتخاب آنها بر حسب علایق و نیازهای دانش آموزان طراحی می شود. در نتیجه دانش آموزان کشش و جاذبه ی بیشتری برای آنها دارند و با علاقه ی بیشتری به این نوع برنامه ها جذب می شوند.

دانش آموزان دوران راهنمایی که تازه وارد مرحله ی سرنوشت ساز نوجوانی شده اند بیشتر در معرض خطر نفوذ فرهنگ بیگانه و ابتلا شدن به آن هستند.

در نتیجه دراین برهه از زمان بیشتر از همیشه وجود برنامه ی پرورشی و تربیتی که بتواند آنها را با فرهنگ های اصیل اسلامی آشنا سازد احساس می¬شود.

بنابراین مربیان پرورشی می بایستی با ایجاد یک جو دوستانه و غیر رسمی و با به وجود آوردن برنامه¬های متنوع فرهنگی و تربیتی دانش آموزان را در بعد پرورشی خلاق و مبتکر بار بیارند.

آموزش و پرورش هر کشوری بر اساس نیازها، آرمانها و فرهنگ آن کشور، دوره ها و مراحلی را طراحی و با تعیین محتوا و فعالیتهای ویژه ای تلاش می کنند به اهداف خویش نائل گردد.

نظام آموزش و پرورش کشور ما نیز به لحاظ کلی از این قاعده مستثنی نیست.

از هنگامی که نظام جدید آموزش و پرورش در ایران برقرار شده است هیچگاه به وضوح مشخص نبوده که هدف از اجرای دورهای مختلف آموزش چیست و هر دوره دانش آموز را به چه مقصدی یا مقاصدی هدایت کرده و در نهایت چه هدفی را دنبال می کند. بدین لحاظ نوعی گسیختگی تربیتی بر مقاطع تحصیلی دانش آموزان حکم فرما است.

موضوع تحقیق: این پژوهش با هدف بررسی میزان اثربخشی و کارایی برنامه های پرورشی بر روی دانش¬آموزان مدرسه راهنمایی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

اهداف تحقیق: هدف اصلی تحقیق: دستیابی به میزان کارایی و اثربخشی برنامه های پرورشی بر روی دانش آموزان دوران راهنمایی میباشد.

اهداف جزئی نیز شامل:

بررسی میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیتهای پرورشی موفقیت های به دست آمده در مسابقات فرهنگی-هنری مثبل:شعر، داستان، احکام، صنایع دستی، نقاشی و... میزان تأثیر فعالیتهای فوق برنامه بر درونی کردن ارزشهای اسلامی تأثیر فعالیتهای فوق برنامه در پر شدن اوقات فراغت دانش آموزان ارزیابی کیفیت مسابقات نشریه دیواری، شعر و قصه بر روی دانش آموزان است.

 فهرست مطالب

 چکیده    

 فصل اول: طرح تحقیق       

مقدمه:     بیان مسئله           اهمیت و ضرورت تعاریف عملیاتی    اهداف:    پرسش ها

 فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق      

مقدمه     بیان عقاید و نظریات مربوط به فعالیتهای پرورشی         مساله تربیت        موضوع تربیت     ضرورت و اهمیت تربیت    تاریخچه ی امور تربیتی      فلسفه و ضرورت تشکیل نهاد امور تربیتی       اهداف پرورشی نظام آموزش و پرورش ایران  اهداف و خط مشی های امور تربیتی   اهمیت برنامه های پرورشی             لزوم برنامه ریزی فعالیتهای فوق برنامه.         فعالیتهای امور تربیتی         برنامه های امور تربیتی      فعالیتهای پرورشی در ابتدا و در طی سال تحصیلی        اهم وظایف مربیان تربیتی   امور تربیتی در آئینه ی زمان:           فعالیتهای تربیتی در مدارس  ویژگیهای فعالیتهای مکمل و فوق برنامه.         تدابیر مربیان برای حل مشکلات تربیتی           انواع فعالیتهای فوق برنامه از نظر اجراء:       بیان مشکلات تربیتی از زبان مربیان  دوره راهنمایی تحصیلی در ایران      اهداف دوره ی راهنمایی تحصیلی      نوجوانی، اساس آینده          سن بلوغ، اساس ساختن و ساخته شدن            راهکارهای عملی جهت درونی سازی ارزشها:  رسالت اولیاء و مربیان در پیش گیری از آسیب های اجتماعی       پیشینه    الف: خارجی        ب: داخلی

 فصل سوم: روش تحقیق     

مقدمه     جامعه آماری مورد مطالعه   ابزار جمع آوری اطلاعات  

 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها  

مقدمه     توزیع متغیرها به کمک جداول و توزیع فراوانی و نمودار           

 فصل پنجم          

نتیجه گیری:         محدودیت ها:        پیشنهادات            منابع و مآخذ        ضمائم    پرسشنامه           تعداد صفحات:74 فرمت: ورد و قابل ویرایش


خرید و دانلود بررسی میزان کارایی و اثر بخشی برنامه های پرورشی در دوران راهنمایی


پاورپوینت تاثیر غنی سازى با کلسیم روى خواص ماست

پاورپوینت تاثیر غنی سازى با کلسیم روى خواص حسى , فیزیکى و رئولوژیکى ماست ، برای رشته صنایع غذایی

35 صفحه اسلاید ، با بک گراند گاوی

غنی سازی چیست؟

افزودن یک یا چند ماده مغذی به غذا جهت پیشگیری از کمبود.

هدف از غنی سازی لبنیات:

باز گرداندن مواد مغذی کاهش یافته حین تولید و فرآوری تولید مواد غذایی همسان رفع کمبود در جمعیت های دچار کمبود و یا مبتلا به بیماری های تغذیه ای برای افراد با نیازخاص تغذیه ای

روش کار :

ویژگی های رئولوژیکی:

نتیجه گیری کلّی:

 

و عناوین دیگر ، در مجموع پاورپوینت کامل و قشنگی است



خرید و دانلود پاورپوینت تاثیر غنی سازى با کلسیم روى خواص ماست