بررسی رابطه بین استفاده از شبکه‌ های اجتماعی و گرایش دینی مورد پژوهی دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران

بررسی رابطه بین استفاده از شبکه‌ های اجتماعی و گرایش دینی مورد پژوهی دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران

پایان نامه کارشناسی ارشد تبلیغ و ارتباطات فرهنگی

همراه با پرسش نامه

228 صفحه

چکیده:

پژوهش حاضر بررسی رابطه بین استفاده از شبکه‌ های اجتماعی و  گرایش  دینی کاربران عضو شبکه های اجتماعی را با استفاده از روش پیمایشی مورد مطالعه قرار داده است. این پژوهش در دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران و در بین دانشجویان رشته ­ها و دوره ­های مختلف تحصیلی این دانشکده انجام گرفته است.

تحلیل یافته‌ های این مطالعه که گرایش دینی کاربران در در پنج حیطه‌ی احساس، باور و اعتقاد، انجام مناسک، پایبندی به ارزش‌ها و اعتقادات دینی مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد نشان از آن دارد که شبکه های اجتماعی به عنوان اساسی ترین رغیب رسانه های سنتی نقش مهمی در زندگی امروز ایفا می نمایند و بیش از هر رسانه سنتی برای خود جا باز کرده اند.

به نظر می ­رسد پذیرش زندگی و حضور در این شبکه­ ها اجتناب ناپذیر است اما با برنامه ریزی نهاد های تصمیم گیر و  آسیب شناسی جامع و استفاده از همه ­ی ظرفیت ­های ارتباطی می ­توان از آن به عنوان یک فرصت و بستر مناسب در جهت تقویت و نشر ارزش های دینی و مذهبی بهره جست.

کلید واژه‌ ها: اینترنت؛ شبکه‌ های اجتماعی؛ فیس‌بوک؛ دین؛ گرایش دینی



خرید و دانلود بررسی رابطه بین استفاده از شبکه‌ های اجتماعی و گرایش دینی مورد پژوهی دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.