کاملترین مجموعه سوالات و ترجمه مقالات درس چندرسانه ای استاد دهقان

کاملترین مجموعه سوالات و ترجمه مقالات درس چندرسانه ای استاد  دهقان

کامل ترین مجموعه سوالات ,ترجمه مقالات , حل تمرین ,محاسبه سریع سوالات با ایکسل برای درس چندرسانه ای استاد دهقان

1-1-     انواع جریان­سازی ویدئو بر روی شبکه­های نظیر­به­نظیر

جریان­سازی ویدئو می­تواند به دو بخش تقسیم شود[2]: زنده[1] و بر حسب تقاضا[2]. ویدئوی زنده به صورت بی­درنگ[3] به سوی همه­ی کاربران، ارسال می­گردد و ویدئویی که برای همه­ی کاربران پخش می­شود، به صورت همگام[4] می­باشد. در حالیکه در ویدئو بر حسب تقاضا، کاربران از این ویژگی بهره می­برند که هر کلیپ ویدئویی را در هر زمان که بخواهند، می­توانند مشاهده نمایند. نمایش یک ویدئوی یکسان برای کاربران گوناگون، همگام نیست.

1-1-1-   جریان­سازی زنده­ی نظیربه­نظیر[5]

در این بخش، چند سیستم جریان­سازی زنده­ی نظیربه­نظیر که از ساختارهای شبکه­ی پوشان متفاوتی استفاده می­کنند را بررسی می­نماییم.

1-1-1-1-     سیستم­های مبتنی بر درخت[6]

در اوایل پیدایش اینترنت، از آدرس IP به صورت چندپخشی[7] برای ارسال صوت یا ویدئو به سمت گروهی از کاربران استفاده می­شد. در یک نشست IP چندپخشی، ویدئو سرور به­وسیله­ی یک درخت چندپخشی که توسط روترهای شبکه تشکیل شده­اند، به همه­ی کاربران شرکت­کننده در نشست، متصل می­شود. متأسفانه به دلیل سرآیند زیاد روترها که ناشی از مدیریت گروه­های چندپخشی است و نیز پیچیدگی کنترل نشست­های چند پخشی، IP به­صورت چندپخشی به­صورت گسترده­ای در اینترنت به­کار برده نشد. در عوض، عملیات چندپخشی، اخیراً در لایه­ی کاربرد، پیاده­سازی شده است. ویدئو سرور­ها و کاربران یک لایه­ی کاربرد را در شبکه­های پوشان، تشکیل داده و ویدئو را انتقال می­دهند.

جریان­سازی تک­درختی

مشابه درخت IP چندپخشی که به­وسیله­ی روتر­ها در لایه­ی شبکه تشکیل می­شود، کاربران شرکت­کننده در یک نشست جریان­سازی ویدئو، می­توانند یک درخت در لایه­ی کاربرد به­وجود آورند که ریشه­ی آن، ویدئو سرور است. هر کاربر به یک سطح خاص ازدرخت پیوسته و ویدئو را از نظیر­های والد در سطح بالاتر از خود دریافت نموده و آن را به نظیرهای فرزند که در سطح پایین­تر قرار دارند، می­فرستد.


[1] . Live

[2] . Video On Demand (Vod)

[3] .Real Time

[4] .Synchronized

[5] .P2P Live Streaming

[6] . Tree-Based Systems

[7] . IP level multicast



خرید و دانلود کاملترین مجموعه سوالات و ترجمه مقالات درس چندرسانه ای استاد  دهقان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.