تهیّه و هنجاریابی آزمون سازگاری تحصیلی در دانشجویان

تهیّه و هنجاریابی آزمون سازگاری تحصیلی در دانشجویان

پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسیگرایش روانشناسی عمومیهمراه با پرسش نامه186 صفحهچکیده:

پژوهش حاضر  به منظور ساخت و هنجاریابی  آزمون سازگاری تحصیلی انجام گرفته است. برای ساخت  این آزمون تمام آزمون ­های مربوط به سازگاری مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند و بعد از انجام مصاحبه با تعدادی از دانشجویان  و حذف و تغییر تعدادی از سؤال­ ها و تأیید روایی محتوایی و روایی صوری توسط استادان روان­شناسی ،پرسشنامه ­ای در 6 خرده مقیاس (سازگاری با دانشگاه و دانشکده، سازگاری با دوره و رشته تحصیلی، سازگاری اجتماعی و بین فردی، سازگاری عاطفی، خودیابی و هدفمندی، سازگاری با مهارت ­های تحصیلی و آموزشی) با 152سؤال تهیه شد. این پرسشنامه روی گروه نمونه اجرا شد. جامعه پژوهش حاضر را تمام دانشجویان شهر قزوین تشکیل می­ دهند. ازمیان چهار دانشگاه بزرگ قزوین و دو مؤسسه ی غیر دولتی تعداد 411 نفر به عنوان نمونه به صورت خوشه­ ای انتخاب شدند. سؤالات با روش تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی تحلیل شده و با استفاده از روش کرونباخ میزان پایایی آزمون به دست آمد و نقاط برش آزمون نیز تعیین شد و سؤالاتی را که همبستگی کم یا منفی با خرده مقیاس مربوطه داشتند از پرسشنامه حذف شدند و نسخه نهایی با 138 سؤال تنظیم شد. نتایج نشان داد که با توجه به آلفای کرونباخ به دست آمده برای کل آزمون (94/0=α) پرسشنامه از پایایی بالایی برخوردار است.

کلید واژه ها: سازگاری تحصیلی، هنجاریابی



خرید و دانلود تهیّه و هنجاریابی آزمون سازگاری تحصیلی در دانشجویان


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.