این محصول در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش در 10 اسلاید می باشد.
اسلاید 4
ارزشیابی سنتی و کاستی های آن
سطحی سنجیاعتبار و روایی اندکاندازه گیری کمّی و غیر مستقیممغالطه ی هدف و وسیلهمغالطه ی جزء و کلاضطراب امتحانفشار نهادی برای کسب نمرهایجاد رقابت نا مطلوبامتحان ابزار تهدید و ارعابحذف یا کاهش خلاقیتتقلّبایجاد نگرش منفی نسبت به درس و مدرسهیادگیری نتیجه مداراسلاید 5ارزشیابی توصیفی واهداف آنبهبود کیفیت فرآیند یاددهی-یادگیری فراهم نمودن زمینه ی مناسب برای حذف فرهنگ بیست گرایی تأکید بر اهداف عالی آموزش و پرورش ازطریق توجه به فرآیند ایجاد زمینه ی مناسب برای حذف حاکمیت مطلق امتحانات پایانی افزایش بهداشت روانی محیط یاددهی-یادگیری جایگزین کردن مقیاسها وابزارهای کیفی برای ارزشیابی تغییرات کیفی اسلاید 6ویژگی های ارزشیابی توصیفی•توجه به فرآیند وفرآورده•چند جانبه نگری•پویایی•کاهش اضطراب •کثرت وکیفیت در ابزار•تلاش درونی وبیرونی•بازخورد•رویکرد سنجشی-آموزشی