پاورپوینت روانشناسی تربیتی 223 اسلاید

پاورپوینت روانشناسی تربیتی 223 اسلاید

223 اسلاید

فصل اول :

مراحل فعالیتهای آموزشی : معرفی الگوی عمومی آموزشی

 

هدف کلی

آشنایی با مراحل اصلی فعالیتهای آموزشی معلم در قالب الگوی عمومی آموزشی.

هدفهای دقیق یادگیری:

از دانشجو انتظار می رود که پس از مطالعه و یادگیری مطالب این فصل بتواند:

v آموزش را تعریف کند.v تفاوت عمده آموزش کلاسی و سایر آموزشها، چون آموزش رادیویی یا تلویزیونی را توضیح دهد.v مراحل اصلی الگوی عمومی آموزشی را با ذکر مثال برای هر مرحله توضیح دهد.v کاربرد الگوی عمومی آموزشی را در سطوح مختلف تحصیلی بیان کند.v با استفاده از الگوی عمومی آموزشی، برای یکی از دروس تحصیلی یک طرح آموزشی مقدماتی تهیه کند .

تعریف آموزش:

  آموزش به فعالیتهای از پیش طرح ریزی شده ای گفته می شود که با هدف ایجاد یادگیری در دانش آموزان یا دانشجویان بین معلم و یک یا چند دانش آموز به صورت کنش متقابل یا رابطه دوجانبه انجام می شود.

  منظور ما از آموزش در این درس آموزش رو در روی کلاسی است که متداول ترین و مؤثرترین شیوه آموزشی در سراسر جهان است.

الگوی عمومی آموزشی ( اقتباس از گیج و برلاینر، 1988 )

مراحل فعالیتهای معلم:

  مرحله 1: پیش از عمل آموزش

  مرحله 2: پیش از عمل آموزش و ضمن عمل آموزش

  مرحله 3: ضمن عمل آموزش

  مرحله 4: ضمن عمل آموزش و پس از عمل آموزش

فعالیتهای معلم در مرحله 1:

q تعیین هدفهای آموزشی به صورت هدفهای دقیق رفتاری q تعیین ویژگیهای ورودی یادگیرندگان به صورت رفتارهای ورودی و سنجش آغازین

فعالیتهای معلم در مرحله 2 :

q مراجعه به یافته های روانشناسی یادگیری و استفاده از آنها برای بهبود روشهای آموزش و افــزایش سطــح و سرعت یادگیری دانش آموزان.

فعالیتهای معلم در مرحله 3 :

q مراجعه به روشها و فنون مورد نیاز برای آموزش هدفهای گوناگون و به اجرا درآوردن آنها.

خرید و دانلود پاورپوینت روانشناسی تربیتی 223 اسلاید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.