این پروژه به زبان برنامه نویسی پایتون ورژن 3.3 و در 395 خط نوشته شده است.
فضای گرافیکی این بازی با استفاده از کتابخانه تکینتر(Pygame) نوشته شده است.
همچنین از کتابخانه های random, sys, time, math در این بازی استفاده شده است.
از دیگر مزیت های این پروژه داشتن کامنت(Comment) یا در واقع همان توضیحات است. به طوری که جز به جز برنامه دارای کامنت است.
فضای گرافیکی : همانطور که در تصویر می بینید سنجاب وسط صفحه بازیکن است و دیگر سنجاب ها در اطاف ان پراکنده و در گوشه ی سمت چپ بالا سه مستطیل نمایش داده شده است که هر مستطیل نشانه ی یک جان است .
نحوه کار برنامه : سنجاب بازیکن با استفاده از کلید های جهت نما (چپ ، راست، بالا ، پایین) شروع به حرکت می کند ، هدف بازی این است که به سنجاب های دیگر که به طور تصادفی و ناگهانی به این طرف و آن طرف در حرکت اند برخورد نکند و اگر برخورد کند تصویرش چشمکزن میشود و یک جان آن کم میشود، سنجاب بازیکن دارای 3 جان است و با از دست دادن هر جان یکی از سه مستطیل خالی می شود و با از دست دادن هر سه جان پیغام GameOver به کاربر نمایش داده می شود.