مقاله بررسی زمینه مؤثر بر بدخطی دانش آموزان دختر

مقاله بررسی زمینه مؤثر بر بدخطی دانش آموزان دختر

        مقاله بررسی زمینه مؤثر بر بدخطی دانش آموزان دختر

«ن و القلم و ما یسطرون»

همه باغستان های با سخاوت، شهادت می دهند که انسان از آن زمان که بر آن شد تا حدیث رمز آمیز دل را به جاودانگی بر جریده عالم بنویسد و با پیچ و تاب ناز، آن را باز تلاوت کند، خط را برگزید.

دریافت فایل

خرید و دانلود مقاله بررسی زمینه مؤثر بر بدخطی دانش آموزان دختر


گزارش کار آموزی روند طراحی نقشه های ساختمانی شرکت مشاوره ارکان توسعه

گزارش کار آموزی  روند طراحی نقشه های ساختمانی  شرکت مشاوره ارکان توسعه

دانلود گزارش کار آموزی  رشته معماری  روند طراحی نقشه های ساختمانی  شرکت مشاوره ارکان توسعه بافرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 35

گزارش کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی

این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد

چکیده 

طبقه همکف : اطلاعات، سرویس های بهداشتی آقایان و خانم ها، اتاق های مربیان، تعدادی انبار، آبدارخانه، آزمایشگاههای آنالیز و سیگامی، شیمی و فیزیک، معدنی عمومی، شیمی آلی، فیزیک مکانیک، مکانیک سیالات، تحقیقات شیمی، اتاق رسمی فنی.  طبقه اول و دوم : سرویس های بهداشتی آقایان و خانم ها، اتاق های مربیان، تعدادی انبار، آبدارخانه، آزمایشگاههای اپتیک، فیزیک الکترونیک، مدار منطقی، الکترونیک، میکروبیولوژی، فیزیولوژی، کشاورزی، بیوشیمی، اتاق استراحت مربیان.  طبقه سوم : اتاق منشی و مسئول، سرویس های بهداشتی آقایان و خانم ها، اتاق های مربیان، تعدادی انبار، آزمایشگاه معماری کامپیوتر، کارگاههای آموزش کامپیوتر، ساخت و تعمیر آزاد کامپیوتر.  در ادامه تعدادی از نقشه ها و عکس های مربوط به این ساختمان ارائه  می شود.  و پلانهای  مسکونی که هر کدام در قسمت خود آن توضیح داده شده است.    مقدمه :  معماری پنجره‌ای است که اگر آن را بگشایی همه چیز را زیباتر خواهی دید زیباتر زندگی خواهی کرد.  و تأثیر آن بر روح آدمی مطمئناً پلکانی خواهد بود به سوی بالا اگر یادمان نرود که معماری هنری است متناسب با فرهنگ هر ملت و معماری باید مردمی، همراه با احساسات انسانی و منظم باشد. به امید آن روز که تمام سعی خود را برای داشتن  مکانی زیباتر، امن تر و راحت تر  برای زندگی کردن بنماییم.    فصل اول  معماری رهیافتی است به جعبه‌ای با دو بعد آرمان و هدف، آرمان معماری فرم بخشیدن به یک الگوی جهانی و هدف آن، بیدار کردن احساس انسانی است و برای رسیدن به این دو باید از فن و هنر در کنار یکدیگر بهره برد.  موضوع اولیه معماری ایجاد یک الگوی فضایی است، یعنی نظم بخشیدن به یک فضای برهنه و عاری از هر چیز.  انتظام فضایی. به معنای استفاده از فرمی است که فضا منشاء آن است و نظمی شفاف آن را به فضا مرتبط می‌کند.  برای دستیابی به این هدف، معماری به هندسه نیاز دارد، هندسه علم ایجاد نظم منطقی و هوشمندانه‌ای است که حامل ارتباط فرم با فرم و فرم با فضا می‌باشد.  از این رو، هندسه فرم آرمانی را  ایجاد می‌کند، فرمی که بیان بصری مفهوم است و فضایی انتزاعی در آن تجلی می‌یابد.  به طور کلی هندسه به ارتباطات منطقی خالص توجه دارد، بنابراین هندسه مفاهیم و ارزشهای اجتماعی را منعکس می‌سازد و جهانی با منطق شفاف ایجاد می‌کند. به طور خلاصه، هندسه ثباتی منطقی باقی می‌ماند و ارزش‌هایی چون صداقت، زیبایی و خوبی در مرحله دوم ارائه می‌شوند.  منطقی که احساس را طرد می‌کند و تنها درباره حقیقت با ما صحبت می‌کند.  معماری، پیوسته در جستجوی انتظامی است که بر اساس نیروی طبیعی و جاذبة زمین باشد، اگر چه هنوز به آن  دست نیافته است.  بر خلاف هندسه، معماری نمی‌تواند در تمام  ابعاد نفوذ کند، زیرا نیروی جاذبه آن را به حرکت‌های افقی و عمودی محدود می‌سازد. معماری، الگویی پویاست.  یک ساختمان طبیعتاً حرکت می‌کند ولی زمانی که مردم در امتداد مسیری حرکت می‌کنند، شکل آن در حال حرکت به نظر می‌رسد. مردم با حرکت و تغییر نقطه دیدشان فرم کلی معماری را در ذهن تجسم می‌کنند.  موضوع دوم  در معماری بیدار کردن احساسات انسانی است. هندسه، فضایی منطقی و با ثبات ایجاد می‌کند. ولی به راستی، این منطق چگونه ما را با تجربه‌های معماری آشنا می‌سازد؟ آیا تنها نظم هندسی است که فضا را روشن و واضح می‌سازد؟ آیا هندسه باعث یکنواختی و سکون نیست؟ آیا نیازی به رهایی فضا از ثبات هندسی ناشی می‌شود؟ آیا فرم و فضا صرفاً باید بر اساس منطق هندسی شکل گیرد؟  هنگامی که چند فرم یا حجم در کنار هم قرار می‌گیرند، این هندسه و منطق هندسی است که به آن‌ها نظم و ترتیب می‌بخشد. زمانی که این انتظام بین عناصر معماری مانند ستون، دیوار، سقف و کف ایجاد می‌شود، در واقع به آنها هویت می‌بخشد. و در نتیجه ما نظم موجود در این مجموعه را درک می‌کنیم. اگر در این عناصر، نسبت‌ها دقیقاً بر اساس ابعاد و اندازه‌ها و تناسبات ریاضی باشد، ما یک مجموعه خردمند را احساس می‌کنیم.  هندسه و تناسبات آن از اجزاء مختلف یک سیستم واضح بصری می‌سازند. آیا در الین سیستم صرفاً تناسبات هندسی و ایجاد فضایی با نظم مشخص مطرح است؟ در پایان آیا یک سیستم صرفاً موزون و معقولانه، دارای نوعی یکنواختی است ؟  هنگامی که نظامی منطقی بر فرم و فضا غالب باشد، فضا را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد به هر حال معماری به نظم هندسی نیاز دارد، ولی ممکن است این نظم روح و جان معماری را بگیرد.  بنابراین اگر معماری صرفاً بر اساس منطق باشد نمی‌تواند پاسخگوی روح و احساسات ما باشد. برای دستیابی به این هدف باید از قواعد منطقی و خشک آن کناره گرفت. بنابراین، بین قواعدد نوعی و تضاد ایجاد شود، نوعی پویایی که بین فرم با فرم یا فرم با فضا ایجاد شود تا نیازهای احساسی ما نیز ارضاء شود. زیرا این تضاد و پویایی، سرشار از هیجان و احساسات است.  معماری می‌کوشد تا نظم را برای مردم متجلی سازد و این مردم هستند که در حرکت تدریجی نظم، فضا را درک می‌کنند و آن تأثیر می‌پذیرند. این نظم  در ذهن افراد، پویایی و تحرک می‌یابد و مردمی که معماری را تجربه می‌کنند از این پویایی تأثیر می‌گیرند و بدین گونه معماری از طریق نظم انتزاعی خود در ما تأثیر می‌گذارد.  در حقیقت پویایی موضوع معماری نیست، بلکه پیامد آن است. معماری قادر به پیش بینی واکنش‌های احساسی ما نیست. از این رو آن را نمی‌توان در روند طراحی پیش بینی کرد، همانگونه که نمی‌توان شیوه‌های مختلف یک بازی را پیش بینی کرد، زیرا آنچه ذهن ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نامشخص است. معماری باید ادامه یابد تا با آزمون و خطای روش‌های مختلف به یک معماری خلاقانه دست یافت.    اما برای این که یک طرح خیالی معماری را هر چند خلاقانه به واقعیت تبدیل کنیم باید دو زبان نوشتار و ترسیم را بدانیم.  در زبان نوشتار اطلاعات فنی پروژه را بررسی می‌کنیم.  و در زبان ترسیم با استفاده از تصاویر دو بعدی و سه بعدی به درک بهتر از آن می‌رسیم.  به طور کلی یک پروژه ساختمانی شامل چهار مرحله است :  1)    فاز  2)    فاز یک  3)    فاز دو  4)    فاز سه  1)    فاز صفر که همان مرحله مطالعاتی پروژه می‌باشد این مطالعات در زمینه‌های مختلف انجام می‌گیرد. در زمینه طراحی، مطالعات شناخت پروژه و نیز بدست آورده متر مربع فضاها و ... جزء فاز صفر محسوب می‌گردد.  برای نمونه در زیر به بررسی روند طراحی یک واحد مسکونی اشاره شده است. گ 1)    انجام مطالعات اولیه برنامه ریزی فیزیکی و تعیین اهداف پروژه  2)    بررسی عوامل محیطی، جغرافیایی و فرهنگی  3)    شناسایی کامل اجزای عملکرد ساختمان :  الف ) ورودی  ب ) هال خصوصی (نشیمن)  ث ) پذیرایی  ج ) ناهار خوری  د ) آشپزخانه  ن ) اتاق حمام  و ) سرویس بهداشتی (حمام و دستشویی)  ه ) اتاق خواب  ی ) بالکن (تراس)  4) بررسی روابط متقابل اجزاء طرح  5) تجزیه و تحلیل زمین (آنالیز سایت) و مکان یابی ساختمان  6) تعیین نحوه استقرار ساختمان و سازماندهی فضاها  در ارتفاع  7) بررسی مصالح و انتخاب سیستم ساختمانی مناسب  در موارد بالا مختصراً به بررسی فاز صفر یک ساختمان مسکونی پرداختیم. بعد از این فاز یک شروع می‌شود که همان مرحله تهیه نقشه‌های ساختمانی توسط مهندس معمار می‌باشد در این مرحله نقشه‌ها فقط حالت شناخت فضاها را دارند و به هیچ وجه جزئیات را نشان نمی‌دهند البته خود طراح حتماً باید در ضمن طراحی جزئیات را مدنر داشته باشد تا در مراحل بعدی با اشکال مواجه نشود. مقیاس نقشه‌های ساختمانی در فاز یک تا 100/1 می‌باشد.  فاز دو : که همان مرحله تهیه نقشه‌های اجرایی می‌باشد در این مرحله تمامی جزئیات اجرایی ساختمان باید مدنظر قرار گیرند و به طور کامل در نقشه‌های اجرایی نشان داده شوند. مقیاس نقشه‌ها در فاز دو از 50/1 تا 1/1 می‌باشد.  نقشه‌های اجرایی شامل 4 بخش است :  1)    نقشه‌های معماری که توسط مهندس معمار تهیه می‌شود وبا نماد A شماره گذاری می‌شوند.  2)    نقشه‌های سازه که توسط مهندس عمران تهیه می‌شود و با نماد S شماره گذاری می‌شوند.  3)    نقشه‌های تاسیسات الکتریکی و مکانیکی که توس مهندس برق و مهندس مکانیک طراحی می‌شود و با نماد M شماره گذاری می‌شوند.  4)    مدارک ضمیمه پروژه که شامل دفترچه مشخصات فنی پروژه می‌باشد که با نماد E شماره گذاری می‌شوند.  فاز سه : که همان مرحله اجرای ساختمان می‌باشد دراین مرحله تمامی فعالیت‌هایی که قبلاً بر روی کاغذ انجام شده بود باید بر روی زمین مورد نظر پیاده و اعمال شود. 



خرید و دانلود گزارش کار آموزی  روند طراحی نقشه های ساختمانی  شرکت مشاوره ارکان توسعه


تحقیق در مورد نقش مسلمانان در پیشرفت ریاضیات

تحقیق در مورد نقش مسلمانان در پیشرفت ریاضیات

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه10

 

فهرست مطالب

 

نقش مسلمانان در پیشرفت ریاضیات

ابوالحسن احمدبن ابراهیم اقلیدسی

با این که حسابدانان دیگری هم همین قاعده‌ها را به کار برده‌اند اما همه‌ آنان پس از به دست آوردن کسر اعشاری آن را، ماشین‌وار، به دستگاه شصتگانی می‌بردند بی‌آنکه نشانه ای از این مفهوم اعشاری را درک می‌کنند ظاهر سازند. فقط اقلیدسی است که در موارد متعدد ریشه را در مقیاس دهدهی تعیین می‌کند. در همه‌ اعمالی که توانهای 10 در صورت یا در مخرج دخلیند در کمال راحتی عمل می‌کند.

دوم آن که کتاب اقلیدسی اولین کتابی است که به روشنی معین آن است که حساب هندی وابستگی به تخت و تراب داشته است. مؤلف در مقدمه‌ کتاب دستگاه حساب هندی را با حساب انگشتی، که در آن زمان متداول بوده، می‌سنجد و ارزیابی درستی از خوبیها و نارساییهای هر یک به عمل می‌آورد. حالا معلوم شده است که بوزجانی (328-388/940-977 یا 8) و ابن بنا (وفات 721/1321) طرداً للباب درباره‌ تخت و تراب در حساب هندی مطلبی گفته‌اند، اما این اشاره‌ها مختصرتر از آن بوده است که توجه دانشمندانی را که آنها را مطالعه می‌کرده‌اند به خود جلب کند.

نخست این که اولین کتاب شناخته شده ای است که مستقیماً به کسرهای اعشاری پرداخته است. مؤلف علامت اعشاری خاصی پیشنهاد می‌کند و در استفاده‌ دایمی از آن اصرار می‌ورزد؛ و آن خطی است که بالای رقم یکان می‌گذارد. در جریان تقسیم متوالی 26 بر 2 این دنباله را بدست می‌آورد: 13، 5/6، 25/3، 625/1، 8125/5. می‌داند که چگونه با ضرب متوالی در 2 و با صرف‌نظر کردن از صفرهای طرف راست بار دیگر عدد 13 را به دست آورد. در فرآیندی که مکرر 135 را به اندازه‌ یک دهم آن زیاد می‌کند این آرایش را به دست می‌آورد:

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد نقش مسلمانان در پیشرفت ریاضیات


تحقیق در مورد حسین شهریار

تحقیق در مورد حسین شهریار

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه6

 

فهرست مطالب

 

چه خواهد بودن

سین شهریار

سید محمد حسین بهجت  تبریزی که بعدها نام (( شهریار )) را برگزید و بدین نام مشهور گشت ، به سال 1285  ه . ش   در تبریز متولد شد . پدرش میرزا آقا خشکنابی وکیل عدلیه ( دادگستری ) و از افراد  سرشناس تبریز بود .

دوران کودکی شهریار مصادف بود با ایام انقلاب تبریز در جریان نهضت مشروطه ، از این رو مدتی طعم نا امنی و آوارگی را چشید و در روستاهای اطراف  تبریز و از آن جمله ده آبا و اجدادیش ، خشکناب ، به سر برد . تحصیلات  خود را در  تبریز آغاز کرد و مدرسه دارالفنون  تهران به پایان برد. پس  از پایان دوره متوسطه وارد دانشکدۀ پزشکی شد اما کمی پیش از آن که این دوره  را به پایان برساند ، بیشتر به دلیل ناداری و تنگدستی و در پی یک شکست عاطفی ، که یه دنبال عشقی نا کام  برای او پیش آمد ، تحصیل طب را رها کرد و در خط شاعری افتاد .

بعد از ترک تحصیل به خراسان و به دیدار  کمال الملک نقاش بر جسته آن روزگار شتافت و شعری هم با عنوان  (( زیارت کمال الملک ))  به این مناسبت سرود .

شهریار از سال 1310 بناگزیر وارد خدمات دولتی شد و پس از چند بار تغییر شغل و سمت ، سر انجام در بانک  کشاورزی به کار پرداخت و با آن که این کار را هم دوست نداشت تا ایام بازنشستگی  به همین خدمت مشغول بود .

شهریار بیشتر اوقات خویش  را با شعر و ادب سر می کرد و بویژه در سالهای انقلاب و پس از آن به موضوعات دینی و اخلاقی روی آورد . وی در سال 1367 به سن 84 سالگی  درگذشت  و     در مقبره الشعرای (( سرخاب )) تبریز مدفون گشت .

 

شعر شهریار

محمد حسین شهریاری در سرودن انواع شعر سنتی فارسی از قصیده و مثنوی گرفته تا غزل و قطعه و رباعی مهارتی داشت . گذشته از این در طریق  نیمایی نیز  طبع آزمایی کرده و قطعات زیبایی چون : (( ای وای مادرم )) ، (( دو مرغ بهشتی )) ، (( مومیایی )) ، (( پیام به انشتین )) از خود به یادگار  گذاشته است . در اشعار نیمایی او بویژه در (( پیام به انشتین )) روح انسان  دو ستی و همدردی با جهان  انسانی گرفتار در چنگال تمدن  صنعتی موج می زند تا حدی که زبان او گاهی به مرز شعار نزدیک  می شود . در کنار همۀ اینها  شهریار به زبان مادری خود ، یعنی ترکی آذربایجانی اشعار نغزی سروده است . منظومه سلام حیدر بابا ی او ،  که به فارسی هم ترجمه  شده است ،از شاهکارهای ادبیات ترکی آذربایجانی است.عنوان ترکی منظومه (( حیدر بابایه سلام ))  

است ، که در آن شاعر با دلدادگی  تمام از اصالت و زیباییهای  روستا و فرهنگ روستایی که خود بدان متعلق بود یاد کرده است . این منظومه  چنان با جان و روح و احساس شاعر پیوند خورده  که در واقع جوهر شعر و حاصل  یک عمر تأملات  عاطفی او را در خود انعکاس داده است . به همین اعتبار  می توان شهریار را (( شاعر حیدر بابا )) و (( شاعر شکوه روستا )) نام نهاد . این منظومه نخستین بار در سال 1332 در تبریز منتشر شد و ابتدا در میان اهالی آذربایجان و بتدریج در سراسر ایران شهرت یافت و ورد زبانها شد .

بند اول (( حیدر بابایه سلام )) با ترجمه آن چنین است :

حیدر بابا ، ایلدریملار شاخاندا              سللر ، سولار شا قلیدیب ، آخاندا

قزلار  اوناصف  با غلیوب باخاندا            سلام اولسون ، شوکتوزه ، ائلوزه

                         منیم ده بیر آدیم گلسین دیلو زه   



خرید و دانلود تحقیق در مورد حسین شهریار


خرید کد تخفیف 75 درصدی

خرید کد تخفیف 75 درصدی

با خرید کارت تخفیف طلایی فروشگاه می توانید به مدت سه ماه از تخفیف ویژه 75 درصدی فروشگاه استفاده نمایید



خرید و دانلود خرید کد تخفیف 75 درصدی