تحقیق در مورد ارزشیابی تحصیلی

تحقیق در مورد ارزشیابی تحصیلی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه21

فهرست مطالب

مقدمه :

 

1- در مرحله ی آماده سازی

 

3- مرحله ی ارزشیابی (قضاوت)

 

2- سنجش و اندازه گیری

 

4- مرحله ی بازخورد و اصلاح

 

دو رویکرد متفاوت به مقوله ی ارزشیابی

 

ب)سنجش تکوینی (ارزشیابی مستمر) و پرسش های تدریجی

 

ارزشیابی پویا و معتبر

 

ارزشیابی بر زندگی دانش آموزان تأثیر بسیار زیادی می گذارد و به نوعی آینده ی آن ها را رقم می زند، تأکید صرف بر توانایی های تحصیلی کافی نیست، بلکه سایر توانمندی های دانش آموزان نیز جزء اهداف ارزشیابی است.

 

ارزشیابی کارآمد باید اهداف زیر را دنبال کند :

 

1- ارزشیابی باید به شناخت بیش تر دانش آموز کمک کند و استعدادهای خاص او را کشف کند.

 

2- با توجه به این که دانش آموزان با ترکیب های خاصی از توانایی ها و استعدادها و میزان های متفاوت یادگیری و تجارب متفاوت به مدارس می آیند، هدف ارزشیابی تشخیص استعدادهای بالقوه و بالفعل است.

 

3- ارزشیابی باید نقاط قوت و نیازهای دانش آموزان را تشخیص دهد و آن ها را به تأمل و تفکر نقادانه ترغیب کند و فراهم ساختن اطلاعات اضافی را برای آن دسته از دانش آموزان با

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد ارزشیابی تحصیلی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.