پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
گرایش تحول
همراه با پرسش نامه
125 صفحه
چکیده:
هدف : این پژوهش با هدف تعیین بررسی رابطه توانمندی منابع انسانی با میزان پذیرش خدمات بانکی و جذب منابع مالی در شعب بانک ملی کلان شهررشت طراحی گردیده است .
روش : پژوهش حاضر از نوع مطالعات همبستگی بوده و به صورت میدانی در بهار 1392 اجرا گردید. جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان شعب مختلف بانک ملی شهر رشت می باشد (368=N) که به روش تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان و کرجسی تعداد 150 نفر بعنوان نمونه انتخاب شدند . ابزار گردآوری داده ها ، پرسشنامه بود و داده ها با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی و آمار استنباطی ( تحلیل رگرسیون چند گانه و تحلیل همبستگی پیرسون ) مورد تحلیل قرار گرفت .
یافته ها : نتایج پژوهش نشان داد که مولفه های پذیرش خدمات،احساس شایستگی و معنی دار بودن می تواند توانمند سازی و جذب منابع مالی را پیش بینی کند و یا بعبارت دیگر بین مولفه های مذکور و توانمند سازی و جذب منابع مالی رابطه معنادار وجود دارد. نتایج ضریب همبستگی بین موثر بودن، معنی دار بودن، احساس شایستگی و خودتعیینی با جذب منابع مالی و پذیریش خدمات بانکی رابطه معناداری در سطح 01/0>p نشان داد.
نتیجه گیری: با توجه به رابطه معنی دار و مستقیم بین اکثر مؤلفه های توانمند سازی، افزایش در پذیرش خدمات و جذب منابع مالی می تواند به افزایش انگیزش کارکنان و تسریع در انجام امور منجر گردد.
کلید واژه ها: توانمند سازی ، جذب منابع ، بانک ملی