مقاله فرآیندسرمایه گذاری

مقاله فرآیندسرمایه گذاری

     در بازار سرمایه یکی از مهمترین مباحث ارتباط بین ریسک و بازده است. سرمایه گذاری یک امر ضروری وحیاتی در جهت رشد وتوسعه اقتصادی هر کشور است. برای اینکه وجوه لازم جهت این سرمایه گذاری فراهم آید ، باید مجوعه ای از منابع برای تامین سرمایه وجود داشته باشد . بهترین منبع برای تامین سرمایه ، پس اندازهای مردم یک جامعه است. لذا باید مکانیزمی قوی وجود داشته باشد که این پس اندازها را به سوی بخشهای تولیدی سوق دهد و نیاز مالی این بخشها را فراهم کند. بورس اوراق بهادار بهترین مکانی است که امکان استفاده از پس اندازها را در بخشهای تولید فراهم می آورد .

     بورس از یک طرف پس اندازهای سرگردان را به سمت تولید سوق می دهد و از طرف دیگر احتیاجات مالی شرکتها و موسسات را برآورده میکند.

از بعد تقاضا برای منابع مالی ، شرکتها باید سعی کنند وجوه مورد نیاز خود را به طریقی تهیه کنند که هدف اصلی صاحبان شرکت ، یعنی افزایش ارزش شرکت ، تحقق یابد.

       در بعد عرضه سرمایه، سرمایه گذاران سعی دارند حتی الامکان پس اندازهای خود را جایی سرمایه گذاری کنند که بیشترین بازده را داشته باشد ، اما در این راستا به ریسک مربوط به سرمایه گذاری نیز توجه دارند و در صورتی تحمل ریسک را پذیرا می شوند که از بابت آن مابه ازایی عایدشان شود و این مابه ازا چیزی جز بازده بیشتر سرمایه گذاریها نخواهد بود . خریداران سهام ریسک و بازده سرمایه گذاری را همزمان مورد توجه قرار می دهند. به همین علت ، شناخت ارتباط بین میزان ریسک و بازده از جهت تصمیم گیری سرمایه گذاران اهمیت ویژه ای دارد.

         در این تحقیق به دنبال یافتن ارتباط بین ریسک و بازده سهام عادی در بورس اوراق بهادار تهران با توجه به اندازه شرکت ها تا هستیم . بدین ترتیب ابعادی از یک نظریه را مورد بررسی قرار خواهیم داد

 

 

 

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 128صفحه  آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا بازکنید



خرید و دانلود مقاله فرآیندسرمایه گذاری


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.