مقدمه: قدمت تجارت الکترونیکی به قبل از پیدایش شکل کنونی اینترنت برمیگردد، اما به علت هزینههای سنگین این شیوه از تجارت، امکان استفاده از آن تا چند سال گذشته فقط در اختیار شرکتهای بزرگ تجاری و مؤسسات اقتصادی مانند بانکها و دولتها بوده است. با همهگیر شدن اینترنت و امکان استفاده همه اقشار جامعه در کشورهای مختلف جهان این فرصت پیدا شد که ساختار تجارت الکترونیکی تغییر کند، از حالت اختصاصی بودن برای طبقه خاصی خارج شود و به پدیدهای برای همه تبدیل شود. تجارت الکترونیکی طی سالیان اخیر با استقبال گسترده جوامع بشری روبرو شده است. امروزه کمتر شخصی را می توان یافت که واژه فوق برای او بیگانه باشد. نشریات ، رادیو و تلویزیون بصورت روزانه موضوعاتی در رابطه با تجارت الکترونیکی را منتشر و افراد و کارشناسان از زوایای متفاوت به بررسی مقوله فوق می پردازند.شرکت و موسسات ارائه دهنده کالا و یا خدمات همگام با سیر تحولات جهاتی در زمینه تجارت الکترونیکی در تلاش برای تغییر ساختار منطقی و فیزیکی سازمان خود در این زمینه می باشند. در کشور ما نیز مدتی است که بحث تجارت الکترونیکی و راهکارهای عملی پیاده سازی آن به طور جدی مطرح شده است.
عناوین مطالب به ترتیب زیر است:
تعریف مدیریت، بازاریابی و مدیریت بازاریابی
کلیات تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک چیست ؟
تفاوت مبادله الکترونیکی داده ها با تجارت الکترونیک
سیر تاریخی تجارت الکترونیک
دوران طفولیت تجارت الکترونیک : پیش از 1995
عصر طلایی تجارت الکترونیک : از 1995 تا 1999
ترکیدن حباب دات کام : 2000 و 2001
تجدید حیات تجارت الکترونیک : از سال 2001 تا کنون
گرایشات آتی در تجارت الکترونیک
دلایل تبلیغات فراوان در رابطه با تجارت الکترونیکی
گیرائی تجارت الکترونیکی:
جایگاه تجارت الکترونیک در ایران
چشمانداز
مزایای استفاده از تجارت الکترونیکی
مدلهای گوناگون تجارت الکترونیکی
بانکداری الکترونیک و تجارت الکترونیک
قانون تجارت الکترونیک
نتیجه گیری
تعداد صفحات: 42
فرمت فایل: doc