لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:41
فهرست و توضیحات:
مقدمه
تجزیه و تحلیل
روش تحقیق
سابقه تحقیق
اصطلاحات و مفاهیم
بیان مسئله
اهداف
فرضیه های تحقیق
جامعه و نمونه
ابزار گرد آوری داده ها
پژوهش حاضر به بررسی راههای ایجاد انگیزش در دانشجومعلمان مراکز تربیت معلم جهت جذب در امور فوق برنامههای آموزشی، ورزشی، علمی و مهارتی، فرهنگی و هنری پرداخته است. در واقع این پژوهش اهداف زیر را دنبال میکند:
ـ تعیین رابطه بین میزان انگیزه شرکت دانشجومعلمان در فعالیتهای فوق برنامه و انتظار پاداش آنان، انتظار موفقیت آنان, نوع نگرش دانشجومعلمان به نحوه مدیریت مرکز، اثربخشی فعالیتهای فوق برنامه در آنان، نحوه ادارک آنان از ارضا نیازهایشان، استنباطی که دانشجو از نحوه تجلیل دانشجویان موفق فوق برنامه دارد، نحوه اسناد آنان، انگیزش پیشرفت آنان.
ـ تعیین تأثیر عوامل چندگانه انگیزشی بر میزان انگیزه شرکت دانشجومعلمان زن و مرد.
ـ تعیین تأثیر عوامل چندگانه انگیزشی بر میزان انگیزه شرکت دانشجو معلمان رشتههای مختلف تحصیلی.
ـ شناسایی روشهای ایجاد انگیزه در دانشجومعلمان برای شرکت در فعالیتهای فوق برنامه از نظر کارشناسان و متخصصان.
برای تحقق این اهداف 10 فرضیه و یک پرسش مورد مطالعه قرار گرفتند. در این مطالعه 411 نفر دانشجومعلم (154 دانشجو معلم دوره کاردانی و 257 دانشجو معلم دوره کارشناسی) از بین دانشجومعلم استان انتخاب گردید و سه نوع پرسشنامه که یکی از آنها توسط پژوهشگر تهیه و تنظیم شده بود و دو پرسشنامه دیگر به ترتیب پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس و پرسشنامه اسناد راتر بوسیله نمونه مورد مطالعه تکمیل گردیدند.
برای انجام این تحقیق با توجه به ماهیت مسأله و فرضیههای مطرح شده از روش همبستگی استفاده شده است.