لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات: 19
فهرست مطالب :
• COPOLCO چگونه کار می کند؟
• کمیته حمایت از مصرف کننده/ ایزو ISO/COPOLCO
■ نقش استانداردها در تامین حقوق مصرف کننده
● مصرف کننده در استانداردسازی ذی نفع می باشد
● اهمیت مشارکت مصرف کنندگان در تدوین استانداردها
■ اهمیت دیدگاه مشتریان برای استانداردها
● نقش مصرف کننده در فرایند استانداردسازی
●نقش مصرف کننده در فرایند استانداردسازی
• نقش مصرف کننده در اجرا استانداردها
■ چگونگی مشارکت مصرف کنندگان
• حقوق مصرف کننده و ایزو
• ایزو و بهبود کیفیت
• مشارکت نمایندگان مصرف کنندگان
• وظیفه نمایندگان منتخب از سوی مصرف کننده
■ برای مشارکت در استانداردها از کجا بایستی شروع کرد؟
■ استاندارد مسئولیت پذیری اجتماعی SA 8000 )
برای اطمینان ار اینکه صدای مصرف کننده در پیشرفت و توسعه استانداردهای ایزو شنیده شده است COPOLCO حوزه هایی را در کالاهای ایزو انتخاب می کند که حق تقدم با مصرف کننده است و سپس یک مشارکت همه جانبه توسط نمایندگان مصرف کنندگان در کمیته های فنی ایزو برای توسعه این حوزه ها در استانداردها می باشد. COPOLCO همچنین نشریات و انتشارات را برای بالا بردن مشارکت مصرف کنندگان در کار استانداردها و تعلیم نمایندگان برای این وظیفه یا کار توسعه و گسترش می دهد. به علاوه COPOLCO فعالیتهای ترتیبی وقایع و یا رویدادهایی که مصرف کنندگان با آن درگیر هستند و انجام استانداردسازی را یکسان می سازد.
COPOLCO کارگاههای سالیانه ای را سازمان می دهد که امکان می دهد نمایندگان مصرف کننده، مراجع عمومی، مالکین کارخانه ها و تولیدکنندگان و کارشناسان استانداردسازی باهم باشند. این کارگاهها در مکان های ویژه مخصوصی که در ارتباط با مصرف کنندگان باشند قرار دارند. آنها یک میدان برای ارایه پیشنهاد و اجرا کردن خط مشی سیاست و اظهارات سیاسی، راهنمایی هایی برای نویسندگان استانداردها و یا پیشنهادهایی برای حوزه های جدید استانداردسازی در COPOLCO آماده کردند.(کارخانجات وابسته به دیدگاه مصرف کننده، از جمه مثالهایی از موضوعات کارخانه ها یا کارگاههای جدید می باشند.)
• کمیته حمایت از مصرف کننده/ ایزو ISO/COPOLCO
امروزه در محیط ساخت و ساز و تجارت جهانی، مصرف کنندگان به طور چشم گیری انتظار دارند که از کالا و خدمات گسترده ای بهره مند شوند، قیمت کمتر، اطلاعات بیشتر.