لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:106
فهرست و توضیحات:
مقدمه
بیان مسأله
اهمیت موضوع
اهداف کاربردی
اهداف نهایی
تعریف مفاهیم و واژه
سنت الهی در همه زمان ها ، بر آن بوده که هر پیامبری را به زبان قومش مبعوث کند . لذا زبان قرآن ، همان زبان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله یعنی زبان عربی است که مردم هم ، به همان زبان با یکدیگر سخن می گفته اند . خداوند متعال پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله را مفسر قرآن معرفی کرد . اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله که زبانشان عربی بود ، قرآن را می فهمیدند ، چرا که قرآن به زبان آنها نازل شده بود . اما با وجود این هم زبانی ، اختلاف نظرهای بسیاری داشتند که پس از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به مرور ظهور پیدا کرد . گاهی نیز اصحاب به برخی معانی دست نمی یافتند و به خود پیامبر صلی الله علیه و آله که اولین مفسر بود ، رجوع می کردند و پس از او نیز به اصحاب برجسته ای چون حضرت علی علیه السلام ، ابن عباس ، ابن مسعود و . . . مراجعه می کردند به همین دلیل ، از همان زمان به پیدایش ‹‹ علم تفسیر ›› منجر شد . از این رو علم تفسیر قرآن یکی از مهم ترین علومی است که دچار تحولات گوناگون شده است . تا جایی که پس از خود تفسیر ، مفسرین به بررسی مبانی و روش های تفسیری ، مفسرین پرداخته اند ، زیرا در میان مباحث علوم قرآنی ، بحث از روش های تفسیری جایگاه خاصی به خود اختصاص داده است و پیدایش شیوه های مختلف تفسیری و به کار گیری مبانی گوناگون در تفسیر قرآن کریم ، زمینه طرح این بحث ضروری را در علوم قرآنی به وجود آورده است . با توجه به اهمیت موضوع روش های مفسران و جایگاه ویژه ای که در میان مباحث علوم قرآنی به خود اختصاص داده است ، در این رساله به تبیین روش تفسیری ‹‹ تفسیر احسن الحدیث › از مؤلف معاصر ‹‹ سید علی اکبر قریشی ›› پرداخته ایم . با مراجعه ای که به پایگاه های اطلاع رسانی و منابع مختلف شد ، در مورد این تفسیر کار جدی صورت نگرفته است . تنها در برخی از کتاب ها و مجلة حوزه به معرفی این تفسیر پرداخته شده است و به عنوان نمونه به مواردی از آن اشاره می شود :
المفسرون و حیاتهم و منهجهم محمد علی ایازی ، نگاهی به قرآن قریشی ، سیر تطور تفاسیر شیعه محمد علی ایازی ، دانشنامه قرآن بهاء الدین خرمشاهی ، آشنایی با قرآن پژوهان ایران حسن پیری . روش تحقیق در این پژوهش به شیوه کتابخانه ای است و در قم بیشترین بهره را از کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگ و معارف قرآن بردم اما با کمال تأسف و با این همه اهمیت ، تلاش های در خور توجهی در جهت معرفی و بازشناسی این روشها به چشم نمی خورد . این تفسیر گران سنگ را به هدف تبیین مبانی ، روش و گرایش های تفسیری مفسر ، و نیز بررسی مباحث علوم قرآنی آن برگزیدیم . امید است خداوند منان ، این بنده حقیر را مورد هدایت و رحمت قرار دهد .
فرمت ورد قابل ویرایش
تعداد صفحات: 15
شامل:
مقدمه
بیان مسئله
پیشینه تحقیق
ضرورت و اهمیت موضوع
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
فرضیات تحقیق
روش تحقیق
منابع
نمونه سوال علوم اجتماعی کلاس ششم ابتدایی
pdf- دارای 2 ص
دانلود نمونه سوال, علوم اجتماعی, کلاس ششم ابتدایی,تیز هوشان,مطالعات,
موضوع :
دانلود فایل فلش فارسی Galaxy J1 SM - J100F با لینک مستقیم
android 4.4.4.farsi
با لینک مستقیم می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود نمایید
با تشکر تیم بای فایل
نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:58
قیمت:3500 تومان
دانلود و خرید به صورت آنلاین
جهت بهتر نشان دادن این مطلب از ورد 2010 استفاده کنید
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه 3
فصل اول
چالش ها و مشکلات و راهکارها
مشکل خواندن ونوشتن 5
مسائل و مشکلات محیطی و فیزیکی مدارس 6
مشکلات آموزشی و کمبود وسایل کمک آموزشی 6
مشکلات ارتباطی بین همکاران 8
مشکلات ارتباط بین اولیای مدرسه و والدین 9
اختلالات یادگیری کودکان: 12
ناسازگاری و مشکلات اخلاقی- رفتاری بعضی از دانش آموزان 15
بهداشت فردی و نظم در کلاس 18
فعالیت های مکمل وفوق برنامه 19
دانش آموزان مدرسه گریز 21
مطالب غیر کاربردی معضل آموزش ما 22
فصل دوم
پیشنهادات، تجربه های تدریس و برنامه های آینده
راهکار و پیشنهاد در رابطه با مشکلات محیطی و فیزیکی مدارس 23
راهکارها و پیشنهادها- آموزش و وسایل کمک آموزشی 24
راهکار و پیشنهاد- ارتباط بین همکاران 24
راهکار و پیشنهاد- اولیای مدرسه و والدین 26
راهکار و پیشنهادات- اختلال یادگیری 27
راهکار ها و پیشنهادها- مسائل اخلاقی و رفتاری دانش آموزان 30
نظام آموزشی در ایران و تغییرات آن 32
شیوه های انگیزش در دانش آموزان 37
تجربیات و پیشنهادات من در جهت تشویق دانش آموزان 38
هماهنگی بیشتر اولیاء با مدرسه،ارتقای کیفیت آموزشی 50
مناطق روستایی، مناطقی پر از استعداد با نیروهایی جوان 52
افزایش در انگیزه مطالعاتی همکاران 53
برنامه های آینده 53
مقدمه
زگهواره تا گور دانش بجوی (حدیث نبوی)
سالهای خدمت در کسوت معلمی هرروز برگی بر دانش وتجربات من اندوخت ،سعی شد هر سال مدرسه ای بنا کنیم از شعر شعور وشاگردانی تربیت نماییم از جنس نور ، مدرسه خواستنی ماشالوده ای داشت براساس محبت به معلمان ودانش آموزان ، وسعی شد هرکس در جایگاه خود قدر بیند وارج . واما در گذر زمان مسیر گاه آسان وزیبا وگاه سخت وجان فرسا ، با یاری خداوند ومدد همکاران وراهنمایی های مسولان دلسوز در آموزش وپرورش سعی کردیم کودکان معصومی را که به ما سپرده اند به سر به نام خداوند هستی.
معلم به عنوان راهنما و عنصر کلیدی در تعلیم و تربیت دارای نقشی اساسی در فرآیند یاددهی ـ یادگیری است و این نقش مهم بیشتر از آن جهت مورد توجه است که عمده اهداف نظام آموزشی با پویایی ، برنامه ریزی ، هدایت ، تدبیر و اهتمام وی محقق می شود و موفقیت معلم در تحقق اهداف تعلیم و تربیت به میزان موثر و جذاب بودن شیوه ها و فعالیت های وی بستگی دارد. معلمی عشق درون می خواهد هر که را که هوای سوختن نیست بگویید از این وادی برود . وقتی سخن از تجربه به میان می آید ، وجودم را همچون منبعی عمیق تصور می کنم که سرشار از اندوخته ها و گنجینه های عظیم است که حاصل سالها سابقه در مدارس استان و ارتباط با کودکان می باشد. زندگی من از بهار جوانی با این تجارب شکل گرفت و تا خزان عمر همچنان به آنها افزوده خواهد شد و پربارتر خواهد گشت چرا که معلمی هر لحظه اش تجربه ای نو و تازه است. حتی هر شکست و ناکامی در آن نیز به تجربه ای جدید خواهد انجامید. من به عنوان یک معلم همیشه به کارم عشق ورزیده، می ورزم و خواهم ورزید و باور دارم که بهتر از این نیز خواهم شد.