بررسی اثرات اجرای فازهای زود قطع کننده دیرآزاد کننده در تقاطع ها با استفاده از شبیه سازی در AIMSUN

فازبندی چراغهای راهنمایی در علم مهندسی ترافیک از اهمیت خاصی برخوردار است اگر این فازبندی به گونه ای باشد که چپگرد با حجم نسبتا بالای یک مسیر، با ترافیک مسیر مقابل تداخل داشته باشد از راهکارهای با عنوان اجرای فازهای زود قطع کننده و دیر آزاد کننده برای کم کردن نقاط برخورد حرکات در تقاطع استفاده می شود این حالت در تقاطعات با حجم بالای ترافیک و همچنین تقاطعات غیرهمسطح لوزی و تک نقطه ای قابل مشاهده میباشد ترتیب زمانی اجرای حرکات چپگرد در فازبندی تقاطعها از اهمیت بالایی برخوردار است این ترتیب به سه حالت زود قطع کننده دیر آزادکننده و روش توامان انجام می پذیرد هر یک از این ترتیب های زمانبندی معایب و محاسنی دارد که دراین مقاله به کمک مطالعه موردی تقاطع جانبازان – تختی در شهر بابل و با استفاده از نرم افزار شبیه سازی ترافیکی Aitmsun مورد بررسی قرار می گیرند همچنین تاثیر اجرای فازهای زود قطع کننده – دیر آزاد کننده بر پارامترهای ترافیکی مانند تاخیر، زمان سفر چگالی و جریان تحلیل می شود.

 

سال انتشار: 1392

تعداد صفحات: 9

فرمت فایل: pdf



خرید و دانلود بررسی اثرات اجرای فازهای زود قطع کننده دیرآزاد کننده در تقاطع ها با استفاده از شبیه سازی در AIMSUN


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.