امروزه انتخاب جایگزین مناسب، ارزان قیمت و تمیزبرای سوخت های فسیلی اجتناب ناپذیر است ازجمله انرژی های مطرح، انرژی الکتریکی تولید شدهبه وسیله پیل های سوختی است، که به دلیلبازدهی بسیار بالا و عدم آلایندگی محیط زیست ونیز مصرف هیدروژن، متانول و غیره به عنوان سوخت، در حال حاضر راه حل مناسبی جهت عبور ازتنگنای انرژی و آلودگی محیط زیست می باشد. امااین منابع به تنهایی قادر به تأمین توان بارهای دینامیکی نخواهند بود. سیستم هیبرید متشکل ازپیل سوختی و باتری، چگالی توان بالای پیل سوختی را به همراه چگالی انرژی بالای باتری ترکیبکرده و به خوبی پاسخگوی درخواست توان سیستم های مربوطه می باشد. در این مطالعه، استراتژیکنترلی مناسب جهت مدیریت تقسیم توان بین پیل سوختی و باتری تحت بارهای پالسی ارائه شدهاست. در این سیستم با سوئیچینگ به موقع قطعات نیمه هادی، کنترل مناسبی برروی توان پیلسوختی و حالت شارژ باتری باتری اعمال می گردد، بطوریکه پیل سوختی در نواحی با راندمان بالافعال بوده و از شارژ بیش از حد و تخلیه بیش از حد باتری ممانعت بعمل می آید. سیستم مورد نظرتوسط نرم افزار MATLAB/Simulink شبیه سازی و مورد آزمایش قرار گرفته است. با توجه بهنتایج شبیه سازی تقسیم توان بین پیل سوختی و (باتری به عنوان منبع توان کمکی برای پیل سوختی) در مواقع بار ماکزیمم بخوبی صورت گرفته است. همچنین حالت شارژ باتری کاملا بینسطوح تعیین شده قرار گرفته و توان پیل سوختی در نقاط با راندمان بهینه حفظ می گردد.
برای خرید این محصول بر روی کلمه ی " خرید محصول" کلیک کنید