زندگی اجتماعی و شهری به خصوص در شهرهای بزرگ جهان و متروپلها، سیستم پیچیدهای است که در نهایت چیزی جز یک تفاهم یا قرارداد اجتماعی بین افراد نمیباشد. بنابراین حیات شهری دو وجه بارز دارد. یکی ذهنیت و فرهنگ تک تک افراد ساکن آن و دیگری ساختار قرارداد و کیفیت تفاهمی که میان آنها برقرار است. مجموعه این سیستم ذهنی را میتوان فرهنگ شهری نامید. در تحلیل نهایی، ایجادکنندگان و تعیینکنندگان فرهنگ شهری کسانی جز افراد نیستند. غرض از افراد در اینجا وجه اجتماعی آنهاست. ذهنیت و شخصیت اجتماعی افراد، مجموعه همه ارزشها و آگاهیها و اطلاعات که اجتماع به فرد میدهد و او را به وسیله آنها تجهیز میکند و بر اساس این آموختههاست که فرد میتواند در متن سیستم اجتماعی قرار گیرد و در این سیستم زندگی و عمل کند و در عین حال این افراد هستند که از طریق دخالت در این قرارداد اجتماعی و در طی برخورد و تماس با یکدیگر و تحت تاثیر نیروها و گرایشهای فرهنگی که از خارج به سیستم آنها وارد میشود فرهنگ شهری و اجتماعی را متحول مینماید.
پایانه نیز به عنوان یک فضای شهری یکی از جلوهگاههای اصلی حیات جمعی میباشند. نام پایانه همواره مکانی را تداعی میکند که مردم در آن جمع میشوند تا به مسافرت بن شهری و بین استانی اقدام نمایند.
رساله و مطالعات معماری پایانه مسافربریفهرست مطالب :
مقدمه ۱
۱ . ۱ . بیان مسئله ۳
۱ . ۲ . دلایل انتخاب موضوع ۵
۱ . ۳ . اهداف طرح ۶
۲ . ۱ . نگاهی گذرا به تاریخچه حمل و نقل و وسایل نقلیه ۸
۲ . ۲ . بناهای خاص کاروانیان ۹
۲ . ۲ . ۱ . فهرست کاروانسراهای استان مازندران ۱۰
۲ . ۲ . ۲ . فهرست کاروانسراهای شهر بابل ۱۱
۳ . ۱ . مقدمه ۱۳
۳ . ۲ . سفر و تحولات آن ۱۳
۳ . ۳ . شبکههای حمل و نقل کشور ۱۴
۳ . ۴ . تعریف پایانه و انواع آن ۱۵
۳ . ۵ . تاریخچه پایانه ۱۶
۳ . ۶ . ضرورت احداث پایانه ۱۷
۳ . ۷ . مکان مناسب احداث پایانه ۱۷
۴ . ۱ . عوامل موثر بر سیستم ۲۰
۴ . ۱ . ۱ . مسافر ۲۰
۴ . ۱ . ۲ . بار ۲۰
۴ . ۱ . ۳ . اتوبوس ۲۱
۴ . ۲ . ارتباط عناصر متحرک و انواع حرکت ۲۱
دیاگرام شماره ۱- ۲۱
دیاگرام شماره ۲- ۲۲
دیاگرام شماره ۳- ۲۳
دیاگرام شماره ۴- ۲۳
دیاگرام شماره ۵ – ۲۴
۴ . ۳ . خدمات ۲۵
۴ . ۴ . اداره و کنترل ۲۵
۴ . ۵ . ترکیبهای مختلف پایانه ۲۶
۴ . ۵ . ۱ . ترکیب خطی ۲۶
۴ . ۵ . ۲ . ترکیب شاخهای ۲۷
۴ . ۵ . ۳ . ترکیب مدور ۲۸
۴ . ۵ . ۴ . نوع ترکیبی ۲۸
۵ . ۱ . پایانه حملونقل Arnhem 31
۵ . ۲ . پایانه اتوبوس استکهلم ۳۵
۵ . ۳ . پایانه اتوبوس گوتنبرگ، سوئد ۴۰
۵ . ۴ . پایانه اتوبوس Redhill 44
۵ . ۵ .فرودگاه سوندیکا، بیلبائو، اسپانیا ۴۶
۵ . ۶ . ایستگاه قطار فرودگاه آی.سی.ای، فرانکفورت، آلمان ۵۰
۵ . ۷ .ترمینال غرب ۵۲
۵ . ۹ .ترمینال شرق ۶۲
۵ . ۱۰ . ترمینال کاوه اصفهان ۶۳
نقد و بررسی پایانه کاوه ۶۳
۵ . ۱۱ . پایانه مسافربری مشهد ۶۴
نتیجه گیری کلی ۶۴
مازندران : ۶۷
تاریخچه مازندران : ۶۷
شناخت استان مازندران ۶۸
موقعیت طبیعی : ۶۸
جلگه های ساحلی: ۶۸
پوشش گیاهی : ۶۹
جنگل : ۶۹
مراتع : ۶۹
آبها : ۷۰
باد : ۷۰
بارش : ۷۱
جغرافیای طبیعی : ۷۱
ناهمواری ها : ۷۱
جانوران : ۷۲
ارتباطات : ۷۲
۲- راه آهن : ۷۲
۳- راههای آبی : ۷۳
اقلیم استان مازندران ۷۳
۱- آب و هوای معتدل خزری: ۷۳
۲- آب و هوای معتدل کوهستانی : ۷۳
۳- آب و هوای سرد کوهستانی : ۷۴
بازارهای محلی ۷۵
بازارهای هفتگی ۷۵
گویش : ۷۵
معماری بومی مازندران ۷۶
۲- گچبری : ۷۶
۷ . ۱ . موقعیت مکانی ایستگاه ۷۹
۷ . ۱ . ۱ . موقعیت مکانی در شهر ۷۹
۸ . ۱ . عملکردهای پایانه ۸۱
سالن عزیمت مسافر ۸۱
سالن سررسید مسافر ۸۱
هتل ۸۱
باشگاه رانندگان ۸۱
بازار ۸۲
خدمات اتوبوسها ۸۲
پارکینگ ۸۲
انبار توشه ۸۲
تاسیسات و ساختمانهای متفرقه ۸۳
۸ . ۲ . دسته بندی جزء فضاهای ایستگاه جهت رسیدن به ابعاد و اندازه ها ۸۳
۸ . ۲ . ۱ . دسته فضاهای حرکتی ۸۳
۸ . ۲ .۲ . فضاهای تجمع ۸۸
۸ . ۲ . ۳ . فضای انتظار ۹۴
۸ . ۳ . بررسی فضای موردنیاز عملکردها ۹۷
۸ . ۳ . ۲ . هتل (مهمانسرا) ۹۹
۸ . ۴ . خدمات اتوبوس ۱۰۲
۸ . ۵ . استانداردهای طراحی مربوط به معلولین ۱۰۴
۸ . ۶ . برنامه ریزی فیزیکی ۱۰۸
سالن اصلی : ۱۰۸
سکوها : ۱۱۱
خدمات اتوبوس : ۱۱۲
هتل : ۱۱۲
باشگاه رانندگان : ۱۱۲
۹ . ۱ . بررسی سیستمهای سازهای ۱۱۳
۹ . ۱ . ۱ . سازه های درختی ۱۱۴
ترمینال فرودگاه Stansted 120
۹ . ۱ . ۲ . سازه های خرپایی ۱۲۲
۲- فرودگاه Fuhlsbuttle ، هامبورگ ۱۲۴
۳- فرودگاه زوریخ ۱۲۶
۹ . ۱ . ۳ . سازههای خرپاهای فضایی ۱۲۷
۹ . ۱ . ۴ . سازه پیشنهادی طرح ۱۲۹
۹ . ۲ . تاسیسات ۱۳۵
۹ . ۲ . ۱ . تهویه مطبوع ۱۳۵
۹ . ۲ . ۲ . آبگرم مصرفی ۱۳۶
۱۰ . ۱ . ترمینال به مثابه یک نوع ساختمانی منحصر به فرد ۱۳۸
۱۰ . ۲ . عملکرد و معنا در طراحی پایانهها ۱۴۰
________________________________________________
فرمت فایل : Word
تعداد صفحات : 145 صفحه