تحقیق مقایسه کودکان عادی و پرورشگاهی به روش آزمون نقاشی/در زیر به مختصری چکیده، تعداد صفحات و فرمت فایل آنچه شما در این فایل دریافت می کنید اشاره شده است:خلاصه و چکیده تحقیق: بعضی نقاشی ها،صرفا طرح هایی تزئینی یا خطوطی هستند تعریف و توصیف آنها بالنسبه آسان است. اما بیشتر کودکانی که زیر نفوذ فرهنگ غرب پرورش می یابند، نقاشی هایی می کشند که تصویرند، یعنی بازنمایی چیزی هستند. بنابراین، در اغلب موارد، پاسخ به این سوال که نقاشی چیست، به این مساله تبدیل می شود که بدانیم تصویر چیست. این موضوع به طرز شگفت انگیزی دشوار است، و مساله ای که روان شناسان علاقمند به مطالعه نقاشی کودکان، به ندرت به آن پرداخته اند.تصاویر به مثابه نمادها بحث خود را با این موضعگیری افراطی آغاز می کنیم که تصاویر، رمزهایی نمادین و دلخواسته اند و " دیدن" یک تصویر، هیچ گونه رابطه خاصی با ادراک بصری از جهان ندارد. تصاویر صرفنظر از بازنمایی اشیا می توانند بیانگر اندیشه ها، احساس ها و عواطف نیز باشند. این قبیل جلوه های نا محسوس را نمی توان مستقیما در واقعیت درک کرد، و نمادی که به جای یک اندیشه قرار می گیرد نمی تواند ظاهرا آن اندیشه را دقیقا به همان صورتی باز تولید کند که یک تصویر، ظاهر یک شی را به نمایش می گذارد. می توان گفت که تحلیل تصاویر به مثابه نمادها، همراه با تفسیرهایی که تا اندازه ای جنبه قراردادی دارند، برای بیان اندیشه ها و احساس ها مناسبتر از ترسیم ظواهر است.نظریه های ادراکی تصاویر بسیاری از نظریه پردازها اعلام داشتند که شناسایی معمول و خود انگیخته تصاویر، صرفا نوعی تفسیر ناشی از تجربه نیست، بلکه مبتنی بر شباهت فیزیکی میان یک تصویر و موضوع آن است. به تعبیری می توان گفت یک تصویر ظواهر موضوع خود را تقلید می کند و ادراک یک تصویر، متضمن فرایندهای مندرج در ادراک خود شی است. بنابراین، مفهوم ما از تصاویر و ادراک تصویر، بستگی به آن دارد که درباره فرایندهای ادراک بصری دنیای واقعی چگونه می اندیشیم.تعداد صفحات: 26فرمت فایل: word