دانلود پایان نامه مکانیک

دانلود پایان نامه مکانیک

کوپلینگ ها اجزایی از ماشین هستند که حرکت و توان را از انتهای یک محور دریافت و به محور دیگر منتقل می کنند. در کوپلینگ ها قطع ارتباط بین محور محرک و متحرک وجود ندارد. در یک دسته بندی کلی کوپلینگ ها به دو نوع صلب و انعطاف پذیر تقسیم بندی می شوند.
1- کوپلینگ های صلب (سخت)
این نوع کوپلینگ ها جهت اتصال دو محور کاملا هم راستا در تجهیزاتی که در آن ها هم محوری دقیق دو محور ضروری و قابل دسترس است استفاده می شود لازم به ذکر است که هر گونه عدم تقارن محوری در این نوع کوپلینگ ها خرابی های سریع را در اثر تشت های بالا به دنبال دارد این نوع از کوپلینگ ها به دو دسته تقسیم بندی می شوند: جنس پوسته این کوپلینگها معمولا از چدن یا فولاد ریخته گری می باشد
1-1    کوپلینگ های پوسته ای
در این نوع کوپلینگها ، دو نصفه پوسته با فشار پیچها روی محور بسته شده و گشتاور چرخشی بوسیله اصطکاک به محور منتقل می گردد. هردو محور با خار انطباقی به پوسته متصل می شوند ، مونتاژ این کوپلینگها آسان است ولی فقط امکان انتقال قدرت بین دو محور هم قطر را میسر می سازد. این نوع کوپلینگ انتقال گشتاورهای کم را امکان پذیر می نماید.
مشخصات کوپلینگهای پوسته ای
 
2-1    کوپلینگ های فلنچی
سطح بیرونی بوش لغزشی مخروطی بوده و لذا در اثر محکم کردن پیچها اتصال فشاری و اصطکاک کافی بین فلنچ و بوش برقرار می گردد. دو محور در این اتصال بایستی کاملاً همراستا باشند ، مونتاژ و د  مونتاژ این نوع کوپلینگ به آسانی انجام می شود.
 مشخصات کوپلینگهای فلانچی:
 
2- کوپلینگ های انعطاف پذیر
کوپلینگ های انعطاف پذیر در انواع مختلف تجاری در دسترس هستند که هر یک برای شرایط کاری خاصی مناسب می باشند این نوع کوپلینگ ها می توانند عدم تقارن محوری شعاعی و زاویه ای را بین محور محرک و متحرک تحمل کنند.
کوپلینگهای انعطاف پذیر چهار وظیفه اصلی بر عهده دارند :
1-    انتقال گشتاور و سرعت از محرک به متحرک
2-    خنثی و مستهلک کردن ارتعاشات
3-    جبران نامیزانیها
4-    تاثیر بر فرکانس طبیعی سیستم
مقادیر ناهمراستایی مجاز کوپلینگها را باید از کاتالوگهای سرندگان بدست آورد ولی به طور کلی ناهمراستایی محوری مجاز در کوپلینگهای کوچک به in 005/0 و در کوپلینگهای بزرگ به in 03/0 محدود می باشد. حداکثر نامیزانی زاویه ای مجاز هم معمولاً در حدود   در نظر گرفته می شود.

2-3 میکروفرکتوگرافی
1-    3 مایکرو فرکتوگرافی
1-     خلاصه:
2-     مقدمه:
3-     نتایج:
1-    3 مایکرو فرکتوگرافی
4-     نتیجه آنالیز
5-     پایان
مواد مورد استفاده درساخت کوپلینگها
مقدمه
ترمز:
سیستم ترمزهای هیدرولیک
ترمز کاسه ای با کفشکهای از داخل باز شونده
مکانیسم ترمز دیسکی:
نوع فیست :
جنس متعلقات سیستم ترمز:
معرفی کتاب:
ABAQUS
دیباچه و پیش اطلاعات:
روش های تجربی:
آزمون ریز ساختارى:
5ـ مدل FE  :
5.1 ـ مدل جغرافیایی :
5.2ـ ویژگی های مواد :
5.3ـ شرایط حدی :
5.5ـ شبکه FE:
بدون لغزش
یکطرفه
اصطکاکی
 هیدرولیک
کلاچ اصطکاکی
کلاچ مخروطی(Con Clutch):
کلاچ تک صفحه ای (Single Plate Clutch)
مزایا
معایب
کلاچ تک صفحه ای با فنر دیافراگمی (Diaphragm Spring Clutch )
کلاچ چند صفحه ای  :
کلاچ نیمه گریز از مرکز (Semi-Centrifugal Clutch )
کلاچ گریز از مرکز (Centrifugal Clutch )
کلاچ تر
کلاچ های اتوماتیک:
الف) کلاچ های ایمنی :
ب) کلاچ های سانتر یفیوژ
ج) کلاچ های یک جهته

 

شامل 80 صفحه فایل word



خرید و دانلود دانلود پایان نامه مکانیک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.