این تحقیق شامل 44 صفحه world میباشد که برای ارئه دانشجویان جهت تحقیق و یا درس سمینار بسیار مناسب است.
چکیده:
هدف از این تحقیق بررسی ادبیات بازاریابی وشناخت بازار هدف وجایگاه یابی مناسب بانک و مقایسه رویکردهای بازاریابی شعب بانک پاسارگاد در شهرمشهد و ارائه راهکارهای اجرایی در سطح خرد و کلان بانک می باشد. این پژوهش از نوع تحقیقات توصیفی-کیفی است.
مقدمه
در حال حاضر بانکها در یک فضای رقابتی فعالیت می کنند که تنوع خدمات ارائه شده در این صنعت روبه افزایش است . هیچ بانکی نمی تواند در زمینههای مختلف ، بهترین خدمات ممکن را ارائه دهد. همچنین یک بانک نمی تواند خدمات خویش را به کل بازار بالقوه- مشتریان بالقوه - ارائه دهد. بانکها باید راههایی بیابند که بتوانند استراتژی متمایزی را نسبت به دیگر بانکها برای ارائه خدمات به مشتریان اتخاذ کنند. راهها و شیوه هایی وجود دارد که از طریق آنها می توان موقعیتهای رقابتی متمایزی را نسبت به رقبا ایجاد کرد و توسعه داد. یک روش مهم و کلیدی برای ایجاد یک جایگاه رقابتی، متمایز کردن خدمات از سایر رقباست که وجهه خوبی از بانک و خدمات آن را در ذهن مشتریان ایجاد میکند. جایگاههای رقابتی قوی را می توان از طریق ایجاد موانعی برای اقدامات رقبا حفظ کرد. یکی از روشهای ایجاد موانع رقابتی ایجاد شهرت مناسب از طریق موارد زیر است:
۱) ایجاد رضایت مشتری از طریق ارائه خدمات مناسب به تمام مشتریان؛
۲) استفاده از تکنولوژی انحصاری در ارائه خدمات مبتنی بر تکنولوژی؛
۳) آموزش کارکنان برای برخورد صحیح و مناسب با مشتریان به منظور جلب اعتماد و اطمینان در مشتریان؛
4) استفاده از تکنولوژی و خدمات برتر به عنوان ابزاری برای ایجاد روابط عمیق و گسترده با مشتریان و درک اهمیت حضور مستمر مشتری در بانک.
روشهای نوین بازاریابی علمی در بانکداری ایران
بازاریابی از ابزارهایی است که میتواند رشد درآمدهای بانک را افزایش دهد. بنا به گفته مدیران بزرگ بانکهای معروف دنیا فقط 5 درصد از مشتریان بیش از 85 درصد سودآوری بانکها را تشکیل میدهند پس توجه بیش از پیش به مشتری در سیستم نوین بانکداری را لازم و ملزوم است.
همچنین تحقیقات محققان امور اقتصادی نشان داده که بانکها با افزایش.......................