پایان نامه بررسی عوامل موثر بر گرایش به بزهکاری اجتماعی مطالعه موردی دانش آموزان ناحیه 1 شهرستان اهواز در سال 93-94

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر گرایش به بزهکاری اجتماعی مطالعه موردی دانش آموزان ناحیه 1 شهرستان اهواز در سال 93-94

 

 

 

 

 

 

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.A."

رشته: علوم اجتماعی

گرایش: جمعیت شناسی

عنوان:

بررسی عوامل موثر بر گرایش به بزهکاری اجتماعی مطالعه موردی دانش آموزان ناحیه 1 شهرستان اهواز در سال 93-94

  چکیده

      برخی از نوجوانان غالبا در صورت فردی و گاهی به صورت گروهی به رفتارهای منحرف روی می‌آورند و به نوعی خرده فرهنگ بزهکاری وابسته می‌شوند. این گروه از نوجوانان ارتباط خود را با خانواده و مدرسه درهم می‌ریزند و با نفی موازین اخلاقی و قانونی به بزهکاری روی می‌آورند. بزهکاری در همه جای دنیا هست و در بین پسران بیشتر از دختران دیده می‌شود. فرار از منزل ، دزدی ، ضرب و شتم ، خرابکاری ، رفتار وحشیانه ، مصرف الکل و مواد مخدر ، هتک عفت ، قاچاق و قتل را می‌توان در  شمار بزهکاری نوجوانان دانست.

جامعه آماری این پژوهش کلیه ی دانش آموزان پسرناحیه یک شهرستان اهواز در سال تحصیلی 93-94 که جرائمی مانند سرقت ، اعتیاد ، قتل و نزاع، ارتشا و غیره و انواع جرائم مرتکب شده اند و لذا به این دلیل جرائم در مرکز کانون اصلاح و تربیت شهرستان اهواز  دوره محکومیت خود را سپری می کنند که در این پژوهش از کل این افراد حجم نمونه به تعداد 120 نفر از مجرمین انتخاب شده و جهت پژوهش گزینش شدند در این تحقیق پیرامون سنجش عوامل مؤثر بر گرایش به بزهکاری اجتماعی(مطالعه موردی دانش آموزان پسرناحیه یک شهرستان اهواز در سال تحصیلی 93-94 شده است . از روش تحقیق همبستگی یا همخوانی مبتنی بر روش پیمایشی ( survay ) استفاده می گردد روش پردازش آمارها نیز در این تحقیق به این صورت بود که پس از اتمام تحقیقات اصلی و مصاحبه و تکمیل پرسشنامه ها سعی شده که از روش آزمون خی دو x2  و ضریب همبستگی پیرسون با توجه به سطوح سنجش جهت تجزیه و تحلیل همبستگی متغیرها و آزمون فرضیه های تحقیق بکار گرفته می شود .  با توجه به 4 فرضیه این پژوهش که مورد تجزیه و تحلیل داده ها قرار گرفته اند  تعداد 2 فرضیه مورد تایید قرار گرفتند و تعداد 2 فرضیه نیز رد شده اند. این تحقیقات نشان میدهد که 1) بین عوامل اقتصادی 2) بین معاشرت با دوستان ناباب و گرایش به بزهکاری اجتماعی رابطه وجود دارد و به اثبات رسیده است در حالی که دو فرضیه یعنی 3) بین شرایط محیطی و همچنین 4) بین میزان اوقات فراغت و گرایش به بزهکاری رابطه وجود ندارد و این دو فرضیه رد می شوند.

کلید واژه ها: بزهکاری، مدرسه، نوجوانان

تعداد صفحات پایان نامه:124

فرمت پایان نامه: ورد و قابل ویرایش

 



خرید و دانلود پایان نامه بررسی عوامل موثر بر گرایش به بزهکاری اجتماعی مطالعه موردی دانش آموزان ناحیه 1 شهرستان اهواز در سال 93-94


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.