در این مقاله تاثیر توسعه تجارت الکترونیکی در ایران بر متغیرهای اقتصادی مانند رشد تولید ناخالص داخلی (GDP)، رشد بهرهوری کل، رشد بهرهوری نیروی کار، بیکاری، تورم، سرمایهگذاری، بودجه دولت، متغیرهای پولی (عرضه و تقاضای پول، نقدینگی، نرخ بهره) صادرات، واردات و توسعه و رفاه اقتصادی بررسی شده است.
ابتدا کلیات، تعاریف، و معیارهای اندازهگیری تجارت الکترونیکی بیان شده است و سپس مبانی نظری و ادبیات اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته شده است.
تجارت الکترونیکی میتواند با تاثیر بر هزینه عرضه از طریق کاهش هزینه تولید، کوتاه شدن زنجیره تولید، کاهش موانع ورود به صنعت، افزایش قدرت رقابتی بنگاههای اقتصادی به ویژه در مصاف با رقبای خارجی و به تبع آن افزایش بهرهوری، موجب کاهش تورم و ثبات وتوسعه اقتصادی کشورگردد.
این مقاله در 31 صفحه به صورت فایل ورد docx و pdf می باشد
عناوین سرفصل ها شامل:
چکیده
مقدمه
تجارت الکترونیکی مفاهیم و شاخصهای آن
مبانی نظری و شواهد تجربی تأثیر کلان اقتصادی تجارت الکترونیکی
اثر تجارت الکترونیکی بر رشد GDP، رشد بهرهوری نیروی کار و رشد بهرهوری کل:
تجارت الکترونیکی و بیکاری
بخش پولی و اثرات تجارت الکترونیکی
تقاضای پول و تجارت الکترونیکی
تجارت الکترونیکی و تورم
تجارت الکترونیکی و تجارت بینالملل
تجارت الکترونیکی و سرمایهگذاری
تجارت الکترونیکی و بودجه دولت
تجارت الکترونیکی و رفاه و توسعه اقتصادی
نتیجه گیری
پیشنهادات
فهرست منابع