پل استراند در سال 1890 در نیویورک زاده شد . پس از 1907 ، در زمانی که در مدرسه عالی علوم انسانی شاگرد لویس هاین عکاس مشهور مستند بود، عکس هایی گرفت که به تعبیر استیگلیتز «بیان مستقیم دنیای امروز» بودند. عکس های 1917 استراند به صورتی استثنایی از تنوعی گسترده برخوردار بودند و مهمتر این که تقریباً خطوط اصلی آنچه را که بعدها در قلمرو عکاسی باید روی میداد، مشخص می ساختند. او عکسهای مستقیم و خوانگیختهای از «مردم خیابان» گرتف- مثلاً از یک درشکهچی یا از یک گدا. این عکس ها گویی رازهای درونی و اضطرابهای این مردم رانمایان میساختند و نشان می دادند که چگونه استراند پیشگام شیوه واقعگرایی روانی عکاسان سالهای 1920، همچون آندره کرتس و هانری کارتیه- برسون، بوده است. متاسفانه به نظر میرسد که هیچ گاه مجدداً عکسهایی از این دست نگرفت.
بنابراین استراند در 1917 مجموعهآی از عکسهایی را که از زوایای کاملاً غیرعادی گرفته شده بودند،منتشر ساخت. یکی از این عکس ها که نشان دهنده سایههای تیرهای ساختمانی و دو نفر در فضای تیره حاشیه یک جاده است توجه استراند را به آدمیان و به هندسه له کننده معاری نوین آشکار میسازد. در عکسهای استراند اهالی نیویورک حضوری قوی دارند، هر چند که عمارتهای مرتفع این شهر آنان را تحت سیطره خود درآورده و له کرده است. این تصاویر یک دهه پیش از عکسهایی گرفته شدند که موهوی – ناج در اواخر سالهای 1920 از شهروندان اروپایی در میادین شهرهایشان برداشت.
در برخی از نخستین عکسهای استراند، صداقت و بیطرفی کمتری دیده میشود و عنایت اندکتری به سیطره هندسه شهری به چشم میخورد. این عکسها عموماً دارای پیچیدگیهای تصویریاند و درکشان دشوار است نقطههای دیدی که همواره استراند انتخاب میکرد، به همان صورت که در روشنایی قرار داشتند، در تاریکی نیز میتوانستند واقع شوند. اگر عکاسی پس از مشاهده این عکسها بخواهد شیوه استراند را به کار گیرد، باید به صورتی معقول از زاویهها، حدود و حجمهای تصویر مطمئن باشد. او تعمداً مختصات تصویر را پنهان میساخت و آنها را تغییر میداد و زمینه عکس را در سایه فرو میبرد یا آن را به تمامی مخفی میساخت از همان ابتدا، تصاویر او دربردارنده انفصالهای عجیب و فضاهای تهی میان سطحهای اصلی بودند، آنچنان که نیروی تخلیل باید فاصلههای میان آن را پر می ساخت . بدین سان بود که استراند از بیننده عکسهای خود توقع شناخت دقیقی از پدیده دید را داشت و آن را به عنوان فرایندی فعال به شمار میآورد که تواماً بر ساخته فرض و درک مستقیم بیننده بود.
این مقاله به صورت ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 18 صفحه آماده پرینت می باشد
چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد
مقالات را با ورژن office2010 به بالا باز کنید