بررسی محیط کار در سازمانها از موضوعات مهمی است که پیوسته در نشست ها و مقالات مطرح و بر اهمیت وچگونگی ایجاد محیط کار مناسب و کارا چه از نظر فیزیکی و روانی برای نیروهای انسانی تاکید می شود؛ واضح و مبرهم است که یک محیط کار خوب، هم از بعد فیزیکی با فراهم آوردن
امکانات در جهت کاهش آلاینده های انسانی، تلاش مستمر برای ایمن بودن محیط کاری و کاهش زمینه های حوادث کاری و ایجاد فرهنگ آراستگی در محیط کار و همچنین از بعد روانی با ایجاد اعتبار و احترام و رعایت عدالت باعث بروز حس افتخار در مورد کار و برقراری صمیمت بین کارکنان گردیده و مجموع این عوامل می تواند بر رشد ارزشهای پرسنل، افزایش توان و بهره وری آنان اثرگذار باشد به همین دلیل علم مدیریت انسانی یا ارگونومی برای سازگاری رهبران و مدیران سازمانهای بزرگ در برخورد با کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. با پیچیده تر شدن ساختار و عملکرد سازمانها، سازماندهی محیط کار و ایجاد محیطی آرام و بهره ور در سازمانها طوری که منجر به فعال شدن بیشتر نیروی انسانی،افزایش انگیزش کاری، شادابی آنها، حذف خطرات احتمالی، افزایش کیفیت در کار و کالا، کاهش افسردگی ها، رشد تولید، رشد خدمات مثبت و در نهایت دستیابی به بهره وری مورد نظر شود،
فایل ورد 21 ص