مقاله با عنوان: تاثیر پارامترهای دما و سختی جانبی بر روی بار کمانشی خطوط راه آهن
نویسندگان: سعید محمدزاده ، محمدمهدی غنی مقدم ، مروارید فتاحی
محل انتشار: هشتمین کنگره ملی مهندسی عمران - دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل - 17 و 18 اردیبهشت 93
محور: دینامیک سازه
فرمت فایل: PDF و شامل 8 صفحه می باشد.
چکیده:
یکی از مسائل اصلی که همواره راه آهن با آن سر و کار دارد کمانش خط میباشد که علاوه بر خسارات زیاد، ممکن است باعث خارج شدن قطار از خط و صدمات جانی و مالی شود. از بین پارامترهای مختلفی که در کمانش خط آهن موثرند سختی جانبی و تغییرات نیروی محوری تاثیر بیشتری دارد. برای بررسی پارامترهای موثر بر روی کمانش خط، مدلهای مختلفی ارائه شده است. در این مقاله از المان ماکرو شامل هفت درجه آزادی در هر گره (تغییر مکان، چرخش و اعوجاج) استفاده و به کمک روش اجزای محدود خط مدل شده است. همچنین برای تحلیل عددی این پارامترها از نرم افزار Matlab استفاده شده و نتایج مدل در شرایط بدون عبور قطار و در دماهای متفاوت و با نسبتهای مختلف کاهش سختی خط در طولهای متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است. در صورتی که سختی جانبی خط آسیبی نبیند در شرایط بدون عبور قطار کمانشی در خط اتفاق نمیافتد و با کاهش سختی جانبی و افزایش درجه حرارت محیط نسبت به دمای خنثی احتمال کمانش خط افزایش مییابد که نشان از اهمیت نگهداری خط در فصول گرم سال میباشد.
** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **