مقاله بررسی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در تجارت الکترونیک

مقاله بررسی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در تجارت الکترونیک

مقاله با عنوان بررسی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در تجارت الکترونیک به صورت کامل و با فرمت پی دی اف

چکیده:

تحقیق و توسعه مداوم، مطالعه محصولات جدید و بهبود یافته به عنوان شرط بقا، موفقیت و کسب مزیت رقابتی شرکت ها در بازار رقابت محسوب می
شود. در فرآیند توسعه محصول مقدار زیادی از دانش سازمانی ایجاد، ذخیره، بازیابی و مورد استفاده قرار می گیرد و "دانش" به عنوان عامل مهمی در
کاهش عدم اطمینان در این فرآیند و موفقیت عملکرد محصولات جدید محسوب می شود. "مدیریت دانش" نیز یک رویکرد کل نگر است که با
هدف مدیریت کلیه داراییهای دانشی در سازمانها،رو به گسترش می باشد. به این ترتیب مدیران ارشد سازمانها دریافته اند که آینده از آن کسانی خواهد
بود که با افزایش تولیدات دانشی خود و حفظ و نگهداری آن نسبت به ایجاد مزیت رقابتی پایدار، اقدام و گوی سبقت را از رقبا بربایند.
از طرف دیگر روند رو به رشد رویکرد مشتری مدارانه در سازمان ها از یک سو و تمایل رو به رشد مشتریان و جامعه نسبت به کسب و کار
الکترونیک از سوی دیگر، سازمان ها را بر آن داشته است تا با ایجاد زیرساخت های مناسب در تجارت الکترونیک جایگاه خود را استحکام بخشند. لذا از
آنجایی که سازمان ها برای راه اندازی یک محیط کسب و کار الکترونیکی، باید اطلاعات و دانش مطلوبی در باره بازارها، مشتریان، محصولات و خدمات،
روشها، فرایندها، رقبا، مهارتهای کارکنان و محیط قانونی اش در اختیار داشته باشد، در این مقاله ضمن معرفی مدیریت دانش را به عنوان پیش نیازی
برای کسب و کار الکترونیک به شناسایی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش خواهیم پرداخت. و درنهایت به مطالعه نقش برخی از این عوامل بر
تجارت و کسب و کار الکترونیک می پردازیم.



خرید و دانلود مقاله بررسی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش و نقش آن در تجارت الکترونیک


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.