خرید و دانلود پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم اجتماعی : بررسی و مقایسه افسردگی مادران دانش آموزان نارسایی بینایی

خرید و دانلود پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم اجتماعی  : بررسی و مقایسه افسردگی مادران  دانش آموزان  نارسایی بینایی

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم اجتماعی ،  عنوان : بررسی و مقایسه افسردگی مادران  دانش آموزان عادی و مادران دانش آموزان مبتلا به نارسایی بینایی.

امروزه همراه با پیشرفتهای فنی و تحولات صنعتی ، جوامع به مراتب پیچیده تر شده اند . انسانها به رفاه نسبی بیشتری رسیده اند و همراه با آن تلاش و کوشش بیشتری نیز می کنند . با این حال نباید غافل از این نکته بود که همین تحولات ،توأم با اثرات نامطلوبی بر روی جسم و روان افراد بوده است . یکی از اثرات مزبور، با پدید آمدن اختلال روانی عمده ای به نام « افسردگی » است که موضوع مورد بحث این پژوهش می باشد.

موضوع این پژوهش بررسی و مقایسه افسردگی مادران دانش آموزان عادی و مادران دانش آموزان مبتلا به نارسایی بینایی دانش­ آموزان دوره متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 1385 – 1384 است .

در این تحقیق، محقق به منظور رسیدن به هدف شناخت و درک هرچه بیشتر تفاوتها در میان مادران دانش آموزان دارای نارسایی بینایی و مادران دانش­ آموزان عادی مورد بررسی قرار داده که هر دو گروه شامل 30 نفر آزمودنی بوده است .( به عبارت دیگر 30 نفر از مادران دانش­ آموزان دارای نارسایی بینایی و 30 نفر از مادران دانش­ آموزان عادی بوده است) .

در این پژوهش با توجه به متغییر مستقل و وابسته آن که به ترتیب، جنسیت و میزان افسردگی بوده است از روش پژوهشی پس رویدادی استفاده شده است.

ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه افسردگی بک است .

برای تجزیه و تحلیل داده ها چون هدف پژوهشگر مقایسه میانگین های دو گروه مستقل است از آزمون t استفاده شده است .

این پژوهش در5 فصل با عناوین زیر :

 

فصل اول: کلیات پژوهش

فصل دوم: ادبیات پژوهشی

بخش اول :افسردگی

بخش دوم: نابینایی

فصل سوم : روش پژوهش

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده­ها

فصل پنجم: بحث و نتیجه­ گیری

و با فرمت wordو ذر ص تنظیم گشته است.

 



خرید و دانلود خرید و دانلود پایان نامه کارشناسی روانشناسی و علوم اجتماعی  : بررسی و مقایسه افسردگی مادران  دانش آموزان  نارسایی بینایی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.