دانلود درس پژوهی علوم سوم دبستان انرژی چیست کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 25
در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است
هدف کلی :
آشنایی با انرژی و کاربرد های آن اهداف جزئی : 1- مفهوم انرژی را بشناسید 2- صورتهای انرژی را نام ببرید 3- انرژی های گرمایی و حرکتی را تشخیص دهند 4- مفهوم انرژی گرمایی و نورانی و الکتریکی را بشناسند اهداف رفتاری : 1- بتوانند مفهوم انرژی را شرح دهند 2- بتوانند صورتهای انرژی را بگویند 3- نسبت به اهمیت انرژی الکتریکی واقف باشند 4- کاربرد انرژی الکتریکی را تفسیر کنند ارزشیابی ورودی : 1- انرژی دارم یعنی چه ؟ 2- من قوی و پر انرژی هستم یعنی چه 3- برق و گرما و نور چه چیزی هستند ایجاد انگیزه : برق کلاس را روشن کرده و چند بار روشن و خاموش کرده و در کلاس چند بار این ور و آن ور می رویم وسایل مورد نیاز : کتاب- چند سری سئوالات از قبل طرح شده –تخته سیاه مدل کلاس : کلاس درس با میزهای مستطیلی شکل ارائه درس :ابتدا دانش آموزان را به 3 گروه 5 نفری تقسیم کرده و به تر تیب ذیل عمل می کنیم . گروهها :شماره یک: از صفحه 62 تا 64 شماره دو: از صفحه 64 تا 66 شماره سوم : از صفحه 66 تا 68 شماره چهارم : از صفحه 68 تا 70 شماره پنجم : از صفحه 70 تا 72 سپس از گروهها شماره یک ها در کنار هم می نشیند و دو و سه وچهار و پنج ها با هم به بحث پر داخته وپس از بحث دوباره به گروه خود باز گشته و این سری هر گروه در جای خود به بحث پر داخته پس سئوالات را که از قبل طرح کردیم را به گروهها داده تا آنها را پاسخ دهند سپس در آخر مطالبی را بیان کرده و کلاس را به پایان می بریم. ارزشیابی پایانی : 1- ا نرژی الکتریکی چیست . 2- صورتهای انرژی ها را نام ببرید 3- کاربرد هر یک از انرژی ها را بنویسید 4- منظور از تبدیل انرژی چیست ارائه تکلیف : دانش آموزان برای جلسه آینده لیستی از صورتهای انرژی را نام برده و برای هر کدام دو مورد کاربرد بنویسید و به کلاس بیاورند .
آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :